China Glaze – Ruby Pumps

Kollektion: Wizard Of Ooh Ahz Returns, 2009

Ruby Pumps är lacket alla bör ha. Jag lackade med detta senast 2009 och älskade det då. Eftersom jag har ett nyårslöfte, att börja ta fram gamla, redan testade lack så plockade jag fram Ruby Pumps. Jag målade med detta redan innan nyår för jag kunde inte hålla mig.

Ruby Pumps har nog funnits sedan 2001? Har jag rätt då? Klassikernas klassiker liksom. Röd jelly med massvis av glitter. Här kan inget gå fel. Det har nog ingått i flera kollektioner och idag tror jag att lacket finns med i deras ordinarie sortiment.

Applicering: China Glaze’s borstar har nog blivit smalare. Jag gillar denna borsten bättre. Formulan är bättre än jag minns. Kanske har jag övat upp min lackningsförmåga. 🙂 Tre lager och torktiden är som jag minns, seg.

 

English:

Wizard Of Ooh Ahz Returns, 2009

Ruby Pumps is the polish everyone should have in their stash. Such a classic. I think it was released already in 2001? I’m not sure though. I promised this new year’s eve that I will pick up more of the old polishes and show in my blog. Last time I wore Ruby Pumps were in 2009. That’s a shame but there’s so many new ones all the time that makes you forget about the oldies but goodies.

Red jelly and lots of glitter. What’s not to like? Love it as I did the first time I had it on my nails.

Application: Better formula than I remembered. The brush here is better and wider than the new ones. Three coats but long dry time.

 

China Glaze - Ruby Pumps 03

China Glaze - Ruby Pumps 08

China Glaze - Ruby Pumps 09

China Glaze - Ruby Pumps 10

China Glaze - Ruby Pumps 11

China Glaze - Ruby Pumps 12

China Glaze - Ruby Pumps 13

China Glaze - Ruby Pumps 15

 

 

 

17 reaktioner på ”China Glaze – Ruby Pumps

  1. Ser väldigt vackert ut på dig. Jag blev inte alls så kär i det när jag bar det själv, ska testa det igen ovanpå svart och se om det gör susen.

  2. My wife wore this one the other day – she asked me for a bright sparkly red, so I gave her this – she uses my stash, giving me a description of what she wants and I then bring her something suitable 🙂 My daughters do the same sometimes! Happy New Year, by the way!
    PS. Nice to see a music post!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

