Deborah Lippmann – Glitter In The Air

Kollektion: Spring 2011 Collection

Här har vi ett lack som jag haft länge utan att ha testat det. Jag har alldeles för många lack som är otestade för tillfället och jag tror inte att jag kommer att komma ifatt någon gång. Det är bara att inse. Jag köper ju nya innan jag hinner se att otestat-högen minskar. Visserligen ett ”problem” jag kan leva med. 🙂

Måndag är det ju idag trots att det känns som söndag. Skönt med ledigt. Jag har latat mig som aldrig förr men tänkte ge mig på mitt första gympass för året idag. Äntligen. Det är ju även Tove’s Blå Måndag och jag hoppas att mitt bidrag är godkänt. Det är ju egentligen blått i basen men jag la detta över vitt och då syns inte det blå så bra.

Vitt krämlack i botten alltså och tre lager Glitter In The Air över. Sötnötigt värre. Basen är ljust blå jelly med sporadiskt med glitter och hexagonaler i rosa och blått. Jag har inte varit sugen på att testa lacket men nu förstår jag inte varför jag har väntat. Det är ju verkligen gulligt. Lite småsvårt att få dit glitter som man vill men tanken är nog att det ska vara glest med glitter.

Jag vågade inte måla detta utan en bas men är ändå lite sugen på att testa för att se hur det ser ut då. Deborah Lippmann tillhör ju de lite dyrare märkena men några flaskor är allt kul att äga. Har faktiskt fyra på väg hem till mig, från Mermaid-serien.

Applicering: Lätt att måla med. Torktiden verkar normal och jag tror att det räcker med fyra lager om man målar med enbart detta.

 

English:

Spring 2011 Collection

Finally I have tried this cute thing. I have had this for ages and first now I have worn it. I’m sometimes kinda nuts. Glitter In The Air is so pretty. I put this over white. The base in the polish is light blue jelly and in the bottle there are glitters and hexagonals in pink and blue. Over white the blue isn’t very visible. I used three coats and maybe the blue had been more visible with a fourth coat. I love it this way and will also try this on its own.

I hope Tove will approve this as blue for Blue Monday. 🙂

Application: Three coats over white and normal dry time. Easy application.

 

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 01

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 05

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 06

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 08

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 09

Deborah Lippmann - Glitter In The Air 10

 

4 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Glitter In The Air

  1. Nu äger inte jag det här lacket men jag skulle gissa att det är bättre på egen hand. Jag tror det blev för platt med vitt under, men jag är ju förtjust i glitter som simmar i jellylack och ger den där djupkänslan. Och, som jag sa, det är inget lack jag äger. En annan tanke är ju att prova det över en jelly som OPI DTMT eller något av de från Oz-kollektionen för att ge en mjukare bas. Och nu är inte det här kritik, bara funderingar. Dina bilder är jättefina även om jag inte kommer köpa lacket. 😀

  2. Ping: Nordic Cap – NP13 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

