MeMeMe – Rebellious

Utskickat i recensionssyfte

Nu ska jag skynda mig att förbereda inlägget för Grön Onsdag. Jag inväntar min sambo som kommer från jobbet om en stund och då ska vi fortsätta beta av Breaking Bad.

Årets första Gröna Onsdag för min del och jag deltar med ett märke som jag inte tidigare har testat. Det är alltid kul att prova på nytt. Rebellious är verkligen ett lack i min smak. Mörkt olivgrönt skimmer. Mycket snyggt och klädsamt. Kanske inte helt unikt men jag älskar alltid olivgrönt så det gör inget att detta har fått flytta hem till mig.

Det är ju Karin som är vår kära värdinna för Grön Onsdag så glöm inte att hälsa på hos henne.

Applicering: Inte min favoritformula. Det är både tjockt och lite segt på något sätt. Jag hade lite problem med att få detta snyggt så jag fick städa upp efter mig. Penseln var ganska bred men jag gillar den. Det täcker dock bra och två lager räcker. Torktiden är normal.

Lacken finns att köpa i webshoppen http://www.beautybysarmay.se och kostar 79 kr.

 

English:

Sent for review

Today it’s my first Green Wednesday this year. I have tried a brand that’s new to me, MeMeMe. Rebellious is an olive green shimmer that I really like. Not unique but I always love these kind of shades.

Please visit Karin today as well, the host of Green Wednesday.

Application: Thick and a bit gluey. I had some troubles applying this and had to do a clean up afterwards. It covers in two coats and dries rather quickly.

 

MeMeMe - Rebellious 01

MeMeMe - Rebellious 02

MeMeMe - Rebellious 03

MeMeMe - Rebellious 04

MeMeMe - Rebellious 05

 

15 reaktioner på ”MeMeMe – Rebellious

  1. Det var snyggt! Har en ansiktsprimer från märket som är jättebra, den luktar också väldigt gott, apelsinaktigt.

  2. Ping: Deltagare Grön Onsdag v 2 | Vacker & Underbar

  3. Nice shade – I don’t have this one, but here in the UK MeMeMe sometime do ”Groupon” offers which allow the purchase of loads of their polish at about 1/3 normal price, and it isn’t expensive to start with, so I have quite a few of their polishes, and while they aren’t super special I find that they are generally very opaque and need only one or two coats at most. Glad you have discovered them.

  4. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag v 2

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

