OPI – Goldeneye

Kollektion: Skyfall Collection, Vintern/Julen 2012

Knäppt. Det här lacket har stått på hyllan i cirka ett år. Jag har rätt många lack som stått sådär länge utan att ha blivit luftade. Får dåligt samvete. Speciellt när de ser ut så här.

Goldeneye är ju görläckert. Inte för att det kom som någon surpris direkt för jag har ju redan sett på många ställen hur vackert och sprakande detta är. Det består av en himla massa små glitterflakes i olika nyanser av guldtoner. Resultatet blir verkligen glittrigt och intressant. Jag bara älskar det.

Nyansen går väl egentligen inte ihop med min hudton om jag ska vara ärlig. Men…det är något som jag har slutat att bry mig om. Tycker jag om ett lack så får hudtonen ställa sig vid sidan om.

Applicering: Det är ganska skirt så man får jobba på med att få upp täckningen. Har för mig att det ändå täcker på tre-fyra lager. Inga problem med formulan i sig. Torktiden minns jag tyvärr inte. Den var nog varken snabb eller långsam, utan normal.

 

English:

Skyfall Collection, Winter/Holiday 2012

Ooops! I have had this for a approximately a year and first now I have tried it. I kinda feel ashamed. I mean, it’s gorgeous.

It sparkles and glows like crazy and has a beautiful shade of gold. A bit chunky looking, in a good way. The polish consists of small glitter flakes in different shades of gold. Such a beauty. Not the best to my skin tone but I couldn’t care less about that.

Application: Sheer and I used three-four coats. Easy application and normal dry time.

 

OPI - Goldeneye 01

OPI - Goldeneye 02

OPI - Goldeneye 04

OPI - Goldeneye 05

OPI - Goldeneye 07

OPI - Goldeneye 08

 

9 reaktioner på ”OPI – Goldeneye

  1. Ett av de snyggare guldlack där finns. Och de där med om det passar till huden eller inte är det väldigt få gånger jag bryr mig. Orka det liksom?;)

  2. Yes this is one of my favourite golds – my wife grabs it off me quite often too!
    Music for you: Garbage: Silence is Golden

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

