Nordic Cap – NP13

Ibland ska man visa bottennapp också, eller hur? Jag köpte NP13 eftersom jag tänkte att det kunde vara bra som ett baslack för t. ex. layering samt att Nordic Cap inte kostar mer än 10-15 kr. Det funkar i och för sig till det, för jag hade det under Deborah Lippmann Glitter In The Air. Då syntes inte skavankerna på det här lacket.

Men om vi börjar med att det var pest att måla med. Ja, inte var det min melodi i alla fall. Kritigt, randigt, segt, tjockt och lämnar ojämnheter efter sig. Vissa lack kan ju  flyta ut och bli jämna men inte det här. Huuu. Jag fick dessutom använda tre lager. Ni ser på bilderna hur ojämnt det är. Min vita favorit är fortfarande China Glaze Snow.

 

English:

Ok, sometimes a real bad polish happens and then I think it’s important to warn you about that. NP13 is a white creme and I thought this could be perfect as base for layering. It works as base as you can see here were I showed you Deborah Lippmann Glitter In The Air.

But this is not a fun polish. It’s so hard to apply nicely. It’s chalky, streaky, thick and leaves an uneven finish. I had to use three coats and it looks so chabby. It’s very visible in the pictures. :/

 

Nordic Cap - NP13 01

Nordic Cap - NP13 02

Nordic Cap - NP13 03

Nordic Cap - NP13 04

Nordic Cap - NP13 05

 

12 reaktioner på ”Nordic Cap – NP13

  1. Jag flera från det märket, dock i andra färger. Jag älskar dem! Jag har inte alls upplevt dem som sega och tjocka som lämnar ett dåligt resultat. Tvärtom. Smidiga och lättmålade. Men så är jag å andra sidan inte jättebevandrad i nagellacksdjungeln heller. 🙂

  2. Jag har två vita Nordic Cap. Det ena är precis som du beskriver det, tjockt, trådigt och besvärligt, medan det andra är helt suveränt. Kan det vara olika badger månne?

  3. Kvalitén är ju extremt varierad på Nordic Cap-lacken. Mitt vita är hyfsat, inte mitt bästa vita, men funkar. Med lite uttunning bra till watermarbling t ex. Men det är kanske så man ska se det, som ett lack som behöver sällskap. Klarar sig inte riktigt på egen hand. 🙂

  4. Men va konstigt, du kanske hade oturen att få en dålig flaska? Jag har två flaskor NP13 och de är riktigt bra! Tycker Nordic Cap för det mesta håller hög kvalitet trots det låga priset 🙂

  5. Som så många andra gillar jag verkligen mitt vita Nordic Cap, men det verkar vara stor skillnad mellan batcherna. Jag tyckte i o f s att det var lite tjockt, så jag spädde ut det en aning och då blev det jättetrevligt!

  6. Hehe, jag vet inte om du fick en dålig flaska men då har jag också fått det. Mitt va segt och kladdigt och tjocknade i flaskan efter några veckor. Väldigt variterad kvalitet på de där lacken. Endel gillar jag supermycket, andra är riktigt kass.

  7. jag har ett par flaskor av just denna hemma, en del av flaskorna är helt okej medans andra är precis som du beskriver. Tjocka, sega och liknar mer tapetklister än nagellack.

  8. Mina två flaskor har varit helt perfekta. Men nu sist öppnade jag flaskan i butiken för att jag visste att andra haft dåliga flaskor, och den första jag öppnade var inte lika flytande som den andra. Tror det är så man får göra helt enkelt, för att vara säker på att man får en bra flaska.

  9. Det verkar vara sjukt stor skillnad i kvalité på dom här lacken. Jag har två flaskor med svart varav den ena är suverän och den andra är riktigt skitkvalité på.

    Jag tycker det är suveränt när man visar även lack som inte är bra.

  10. Hej flickor!
    Tant på snart 70 som idag köpte tre flaskor med olika färger av Nordic cap. Har just nu målat på nr 35 ovanpå en liknande färg (utan skimmer) och jag som är gammal van användare tyckte att detta lack var helt ok, lätt att applicera och resultatet blev bra. Priset: 9:90 på Willys i Partille.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

