Off topic och personligt

Hej på er!

Det har varit lite tyst här de senaste dagarna och jag tänkte vara ovanligt personlig och berätta varför. Innan jul fick jag reda på att jag hade en endometrioscysta på ca 9 cm. Jag blev ganska chockad av detta. Jag har nämligen inte märkt av så mycket av den. Att det var något som inte stod rätt till kände jag men inte att det var en så stor cysta. Jag fick reda på att denna skulle tas bort, såklart. Ve och fasa.

Jag fick en tid i fredags och var väldigt nervös. Har nära på haft operationsfobi och har inte varit inlagd på sjukhus tidigare. Det är väl i och för sig ingen som tycker att det är trevligt. De trodde till en början att det eventuellt skulle räcka med en titthålsoperation men de fick göra ett större snitt. I helgen har jag varit lagom groggy och illamående och fick vara kvar på sjukhuset till söndagen. Nu börjar jag känna mig bättre och det är väldigt skönt att ha detta gjort och vara hemma igen. Jag måste dock säga att alla i personalen var helt underbara. De var verkligen rätt människor på rätt plats.

Givetvis har bloggen fått vila lite men snart ska jag uppdatera med lite kul lack. Jag kommer att vara sjukskriven ett litet tag så det jag kan göra är att maratonkolla serier och lacka lite naglar. Har inte målat naglarna sedan i onsdags och nu börjar jag längta efter att få se färglagda naglar istället för nakna.

Jag har varit lite osäker på om jag skulle skriva detta på bloggen men valde till slut att för en gångs skull vara lite mer personlig.

Kram på er från mig!

 

43 reaktioner på ”Off topic och personligt

  1. Men oj, det lät verkligen inte roligt. Skönt för dig att ha operationen bakom dig. Hoppas det läker som det ska och du mår toppen snart igen. Se till att vila och ta hand om dig nu. Kram!

  2. Usch stackare, krya på dig. Jag störtlipade när jag fick höra att jag skulle opereras en gång inte för en cysta utan för en annan sak. Hade aldrig opererats tidigare så jag förstår din känsla. Hoppas du slipper uppleva detta igen kram

  3. Fan, vad trist. Ibland förbannar jag livmödrar lite generellt, de ställer gärna till problem. Jag har ju opererat bort små bitar av min livmoder under hösten och kommer få ta bort hela någon gång i år för de hittade cancer i min. Hoppas verkligen du blir helt återställd och att du slipper mer operationer. Det där med läkarskräck förstår jag så väl…

  4. Åh fy f-n!!
    Har själv varit (och är) i precis samma situation med stor cysta, titthålsop som blev större mm 😦
    Hoppas du mår bättre snart och har du några tankar du vill ventilera med en endo-medsyster så tveka inte att höra av dej!!
    Stor kram ❤

  5. Kram på dig också! Jag har läst här länge men aldrig kommenterat tidigare. Jag vet hur det är med läskiga saker i underlivet: jag hade cellförändringar för två år sedan och opererades för dem, men för några månader sedan fick jag reda på att jag har dem igen. Lagom nervöst, särskilt som jag har flyttat utomlands sedan dess, med allt vad det innebär. Så jag tror att jag vet hur det känns, känslan av något konstigt och främmande i kroppen, och att det är läskigt. Många kramar. Ta hand om dig!

    PS: Älskar verkligen din blogg och du har underbara naglar.

  6. Krya på dig så mycket, ta hand om dig! Måste också kommentera att du tvekade om du skulle berätta på bloggen, upplever det som väldigt sympatiskt nuförtiden när ”alla” berättar alldeles för mycket för hela världen.

  7. Skönt att den är borta i alla fall.. För mig brukar det som hjälper mest mot läkarskräck och liknande vara att det är deras vardag, det är det de gör VARJE dag.. Då borde de vara ganska bra på det, så det går nog bra för mig också.. Naivt kanske, men den tanken brukar hjälpa mig i alla fall..
    Njut av att lacka naglarna igen – gör du inte det så nöj dig med att bara maratonkolla serier istället… Vi finns kvar när du kommer tillbaka, oavsett om det är imorgon eller efter en längre sjukskrivning!

  8. Tycker att du gjorde rätt i att vara mer personlig denna gång. Om inte annat för att det ibland kan vara skönt att för egen skull få dela med sig av tunga erfarenheter.
    Njut av möjligheten att utan något som helst dåligt samvete bara ligga på sofflocket och ta det lugnt ett par dagar. Komma tillbaka på fötter och bearbeta det som hänt.

  9. Himla skit! Men tack och lov att de hittade det nu och inte sen när det kunde varit ännu värre, åtminstone. Hoppas du mår mycket bättre snart! Kram

  10. Ush vad hemskt och jobbigt :/ Hoppas verkligen att du snart mår helt bra igen! Krya på dig och som Mrs Data så fint sa, du kommer i första hand och bloggen i andra.

  11. Usch va jobbigt och tråkigt! Skönt att operationen ändå är avklarad och håller tummarna för att läkningen går smidigt och att du har möjlighet att bara ta hand om dig själv under tiden.
    Tack för att du delar med dig!

  12. Usch, hoppas du mår bättre snart. Har tagit bort hela min livmoder för ett par år sedan, dom gjorde typ som ett kejsarsnitt jätte långt, men mår mycket bättre nu när den är borta….hade adenomyos och endometrios

  13. Men usch vad jobbigt! Stor bamsekram till dig! Ta det lugnt nu och skäm bort dig själv medan du är sjukskriven (som vanligt är det ”ät massor av Ben & Jerry, jag menar då)!

  14. Jag har ju inte hängt med på någonting senaste tiden märker jag!!

    Skönt att höra att allt har gått bra, men jag förstår så väl chocken när man får ett sånt besked. Hoppas du frisknar till fort och att det får må bra i fortsättning.

    Stor kram!

  15. Hej Pamsan! Såg detta inlägget precis nu! Va skönt att allt gått bra och krya på dig! Jag märkte knappt av någon ”bloggtystnad” 🙂 det kändes som att allt rullade på som vanligt. Kram!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

