Dance Legend – Knight

Kollektion: Chameleon

Jag vill börja det här inlägget med att tacka för alla fina, stöttande och peppande kommentarer i mitt förra inlägg. ❤ Ni är bara bäst. Jag ångrar inte för en sekund att jag skrev av mig lite.

Jag har varit lite trött och svag men idag var jag bara tvungen att lacka naglarna. Och det gick bra. Jag beställde sex lack från Dance Legend i slutet på November och dessa dök upp i början på januari hos mina föräldrar. Det var tänkt som julklapp, därför hamnade paketet i deras brevlåda. Nu, i söndags fick jag äntligen se hur flaskorna såg ut i verkligheten. Nu vill jag bara ha fler. 😀

Det är första gången som jag testar ett Dance Legend och jag började med Knight. Knight släpptes i begränsad upplaga och jag var tvungen att ha det. Dock verkar det nu som att lacket kommer att komma tillbaka.

Visst är det onsdag idag? Japp, börjar få dålig koll på dagarna när jag är hemma och skrotar. Jag chansar på att Karin tycker att detta är tillräckligt grönt så att det platsar i Grön Onsdag.

Det är duokromiskt och har en jäkligt snygg färg. Inte sådär galet skiftande i färg men nyansen är så snygg. Jag är så glad över att jag köpte det här. Grundfärgen är bronsigt guld och det skiftar i olivgrönt och grått och säkert något mer som jag upptäcker imorgon när jag ser det i dagsljus. Jag älskar det som sjutton. 🙂

Applicering: Lätt att måla med. Lagom tjockt och täcker på två lager. Jag använde dock tre för att jämna ut lite. Det kan bli lite penseldrag om man inte ser upp. Så blev det för mig. Torktiden är riktigt snabb.

 

English:

Chameleon Serie

At last I have tried a Dance Legend. And what a gorgeous polish then. I wanted to begin with this since it’s Karin’s Green Wednesday and I think this has a hint of olive green.

This was at first limited edition but today a red a post from Dance Legend on Facebook that the polish may return. I hope so. It’s duochromic and you can see dark bronze and gold and it seems to shift to grey and olive green. Just amazing. Love it so much.

Application: Good formula, not runny it all. Covers in two coats but I used three in the pictures to even out some brush strokes. I didn’t manage to avoid all the strokes, though. Dries really fast.

 

Dance Legend - Knight 01

Dance Legend - Knight 02

Dance Legend - Knight 03

Dance Legend - Knight 04

Dance Legend - Knight 05

Dance Legend - Knight 06

Dance Legend - Knight 07

 

 

25 reaktioner på ”Dance Legend – Knight

    • Ja, det är verkligen ursnyggt. Vill knappt ta bort det. Men jag är samtidigt sugen på att lacka om så det får ryka ändå. Det blir bättre och bättre hela tiden. Skönt.

  1. Schnyyyyyggt! Jag är helt absorberad av skolan och har inte hunnit läsa bloggar, men läste ditt förra inlägg nu.Stackare :/ Hoppas att du snabbt är på benen igen. Kram!

  2. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

