China Glaze – Infra Red

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Idag är jag inte tuff utan ganska sliten. Vilar mest hela tiden och tittar på film och serier. Ett litet inlägg orkar jag dock med eftersom bilderna är från förra veckan. Jag hade tänkt visa detta förra fredagen men var inte på humör för att blogga då.

Istället har jag sparat detta till denna veckans holofredag. Besök gärna värdinnan Kerstin för att se vilka fler som är med idag.

Infra Red är inte röttrött utan mörkrosa eller rättare sagt fuchsia. I den rosa färgskalan är nog fuchsia min favoritnyans. Trivs alltid i att bära den färgen. Det här är inte så extremt holo utan har subtila regnbågar som ger det där vackra lystret i lacket. Jag gillar det verkligen. Jag gillar alla hologlam-lack hittills. Har fortfarande två-tre lack kvar att testa.

Applicering: Över NfuOh Aqua Base gick det som en dans att lacka med och det täcker med två lager. Torktiden är snabb.

 

English:

Hologlam, Spring 2013

Today it’s friday and that means holo friday. Visit the host, Kerstin, for more holos today.

I have Infra Red to show you today. Not a red holo, it’s fuchsia and beautiful. Not crazy rainbows here but subtle ones that gives the polish a nice lustre.

Application: Two coats and easy application över NfuOh Aqua Base. Dries super quickly.

 

China Glaze - Infra Red 05

China Glaze - Infra Red 07

China Glaze - Infra Red 08

China Glaze - Infra Red 02

China Glaze - Infra Red 03

China Glaze - Infra Red 04

 

 

25 reaktioner på ”China Glaze – Infra Red

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

