IsaDora – Dragonfly

Kollektion: Ray of Light, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag är inte alls sugen på att blogga om detta men gör det lite snabbt så att det är gjort. IsaDora har det senaste släppt många fina lack som har blivit favoriter hos mig så jag hade ganska höga förväntningar på vårens släpp. Tyvärr gjorde kollektionen mig besviken. Jag har fått hem de fem lacken som ingår i kollektionen och alla är ljusa, skira och frostiga med skimmer i olika mjäkiga nyanser.

Nu har jag bara testat ett men…jag är inte för fem öre sugen på att ge mig på resten. Dragonfly skiftar i ljust, ljust mintigt grönt och har en otäck finish om jag får säga det själv. Det känns omodernt och bara…trist.

Jag hoppas att IsaDora har fler släpp på gång som är lite roligare. De gör ju trots allt väldigt bra lack.

Applicering: Tre lager men lättmålat. Torktiden är normalt.

 

English:

Ray of Light Collection, Spring 2014
Sent for review

Ok, I’ll let you see this polish despite my feelings for it. I don’t like this, at all. This is part of the spring collection and there are four more polishes in this collection, looking almost the same. The colors are different though. This one is light, light minty green and looks just…not fun on the nails. Almost awful to be honest.

It’s super frosty and dated. I hope IsaDora will have some other stuff for us this spring. Maybe some new Sugar Crush shades. That is something I would appreciate. 🙂

Application: Nothing to complain about here. Ok, it’s sheer and I have three coats in the pictures. But the application is easy and the dry time is normal.

 

IsaDora - Dragonfly 02

IsaDora - Dragonfly 03

IsaDora - Dragonfly 04

IsaDora - Dragonfly 01

 

19 reaktioner på ”IsaDora – Dragonfly

  1. Har bara sett bilder än men håller med om att dom ser väldigt tråkiga ut, kunde ju vart ett sånt lack och några med mer färg. Känns trist, vill ju ha lite färg. Annars brukar dom ju ha kanon snygga lack

  2. Håller helt med dig när du säger omodernt. Jag såg dock en swatch nånstans där man hade lagt denna kollektion tunt över ett färgstarkt krämlack, det kanske är nåt att testa?

    • Man har ju några lack på hög härhemma så frågan är när jag orkar ta mig igenom dessa. Eller så gör jag det lite snabbt bara för att ha det gjort. Vill ju gärna swatcha alla lack.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

