Arcane Lacquer – Whimsy Wonderland

Periodvis känns det som att jag bara lackar med mellanlack. Jag känner mig nöjd med mina manikyrer men så är det något som saknas. Det där lilla extra liksom.

Så rätt var det är så dyker ett sådant här lack upp och det är då man vet varför man är nagellacksnörd. Visst är det stiligt med krämlack i neutrala färger men är det inte glitterexposioner som gör oss gladast?

Grönt lack och onsdag, det innebär att jag är med på Karin’s Gröna Onsdag i vanlig ordning. In och kolla in hennes bidrag och alla andras gröna naglar idag, vettja.

Det är första gången jag testar Arcane Lacquer och jag vet inte så mycket om märket förutom att det är från Australien. Jag beställde det via Norway Nails men jag tror inte att det finns kvar där längre. Min första bekantskap med märket är i alla fall bara positiv.

Lacket har en jellybas som nästan ser ut att vara i teal. Jag är dock osäker, det kan vara mörkgrön också. Lacket är proppat med underbart glitter i olika former i grönt, rött och guld. Jag är speciellt förtjust i de fyrkantiga, gröna glitterbitarna. Aaaaah, kärlek. Visst är det juligt men skit i det, säger jag. 😀

Det torkar ganska matt så ett rejält lager med överlack krävs för att framhäva skönheten.

Applicering: Lättlackat och tre lager krävs för täckning. Torktiden är normal.

 

English:

Sometimes I feel like I only show you ordinary polishes. Nice ones but not thrilling. And suddenly a gorgeous thing like this appears. I just…almost died when I was done with this manicure. I immediately fell in love.

Since it’s Karin’s Green Wednesday I show you this amazing polish today. Visit her for more green manis.

I bought this at Norway Nails but I’m not sure if this is still available. If you ever will find this, buy it. The base is teal or dark green jelly and it’s filled with different shaped glitter in green, red and gold. A christmas polish, yes, but I don’t care. This is just gorgeous.

It dries rather dull and matte so a thick coat of top coat is needed to bring out the beauty.

Application: Three coats and very easy application. The dry time is normal.

 

Arcane Lacquer - Whimsy Wonderland 01

Arcane Lacquer - Whimsy Wonderland 03

Arcane Lacquer - Whimsy Wonderland 04

Arcane Lacquer - Whimsy Wonderland 05

Arcane Lacquer - Whimsy Wonderland 06

 

14 reaktioner på ”Arcane Lacquer – Whimsy Wonderland

  1. Jaa jag håller ju såklart med, det är de där glitterexplosionerna som gör en till en riktigt glad och lycklig lacknörd. 🙂
    Riktigt snyggt och läckert detta, tycker det passar bra som jullack bl.a. 😉

  2. Totally stunning – a shame it will be impossible to get hold of 😦 And some music for you: Hammerfall: Lord of the Arcane.

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  4. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

