Depend 393 with Dance Legend Top Prismatic

Idag är det fredag har jag hört. Jag som är sjukskriven saknar den där fredagskänslan som man får när man kommer till jobbet och allt känns extra lättsamt. Nu är det som en helt vanlig dag som flyter ihop med alla andra dagar. Längtar verkligen till jobbet nu. Ska vara sjukskriven en vecka till sen ska allt vara som vanligt igen. Nästan i alla fall. Får inte träna på ytterligare fyra veckor. Buhuu.

Men nu ska jag inte gnälla. Jag är verkligen på bättringsvägen och har en superfin kombo att visa er idag på denna holofredagen. Det är så klart Kerstin som håller i denna trevliga och festliga temadag så glöm inte att även besöka henne.

Depends vårkollektion är en explosion i poppiga färger och jag ville verkligen se hur 393 skulle te sig med holoöverlack. Jag saknar ett hololack i denna turkosa nyansen och kunde nu ordna till ett sådant. Hur har jag kunnat klara mig utan ett holoöverlack tidigare?

Hur 393 ser ut på egen hand får ni se imorgon.

Dance Legends variant har linjära regnbågar och skapar en superfin effekt. Jag valde att lacka med ett lager för att behålla basfärgen men det blir ännu mer effekt med två lager. Dock blir själva färgen lite fisigare. Det här kommer jag att använda ofta framöver. Jättekul ju!

 

English:

I have done only one order from Dance Legend and I have always missed a holo top coat in my stash so I had to pick Prismatic Top up this time. I don’t regret that at all.

Since it’s Kerstin’s Holo Friday I had to show you this today.

Depends spring collection is filled with brigh and poppy shades and I was curious how 393 would look with holo top coat. 393 is a turquoise creme with a little drip of green in it and I have always wanted to own a holo in this shade. Now I have. It looked really gorgeous with this effect. The rainbows are fine and I used one coat but if you want more effect you can use two coats. The base color turns paler, though.

Tomorrow you will see how 393 looks on its own.

 

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 01

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 02

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 03

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 04

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 05

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 06

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 07

Depend - 393 w Dance Legend Top Prismatic 08

 

8 reaktioner på ”Depend 393 with Dance Legend Top Prismatic

  1. Det där blev ju supersnyggt! Jag har också känt jag saknat ett holo i den färgen, men jag köpte ett igår, ett Celestial, som jag hoppas ska fylla den luckan. Kanske drar det lite mer i grönt än det du visar här.

    Skönt att du är på bättringsvägen, himla segt att vara hemma för länge. Och att inte få träna *iiihhh*, men det tar du ju igen sen! 🙂

  2. Det var onekligen en mycket fin kombo:)

    Förstår det där med att dagarna flyter ihop. Känner igen det både från mina tidigare långtidssjukskrivningar och senare föräldraledighet. Man tappar det mesta som handlar om tid och rum, allt går ihop till ett efter ett tag.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

