KIKO Sugar Mat – Sea Blue

Kollektion: Sugar Mat

Det här lacket kom i ett litet brev på posten från en tjej i Lacka-Byt-gruppen på Facebook. Hon bor i Italien och var så gullig och köpte bland annat detta då jag upptäckte denna kollektionen. Den gick då inte att få tag på till Sverige. Nu finns hela kollektionen på Ninja Polish och jag är lite sugen på att beställa några till. Jag har de flesta glittriga sandlacken från kollektionen men inte de krämiga.

Jag plockade fram just detta i och med att det är måndag och Tove’s Blå Måndag. Så glad jag är att jag inte har väntat längre med att lacka med det här. Färgen är verkligen fantastisk fin, någon nyans mörkare än bilderna visar.

Jag tycker mig se en lila ton i detta blå lacket. Lite som otvättade jeans, alltså, jeans utan slitning. Jag tycker även att det påminner om blåklocka i tonen. Finishen är ganska finmald och glittrig samt matt. Jag höll på att testa med överlack men det blev inte av. Jag är helt hundra på att det även skulle göra sig med ett glansigt topplack.

Applicering: Två lättlackade lager som torkar snabbt. Inga konstigheter.

 

English:

Sugar Mat Collection

When I discovered this collection it was impossible to get it to Sweden. I was so disappointed but then a nice girl in a group on Facebook said that she could try to find some of the polishes since she live in Italy. She couldn’t find all polishes but this blue came in the mail and I’m so glad about that.

Now, the complete collection is available at Ninja Polish. I bought some of the glittery ones but need some of the cremes too, I think. We’ll see…

Tove’s Blue Monday today so this is a perfect polish to show. So gorgeous. The shade is fantastic. Very blue but with a little violet tone. Like unworn jeans with a bit of sparkle to it.

Application: Two easy coats. Dries quickly.

 

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 03

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 04

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 05

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 06

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 07

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 08

KIKO Sugar Mat - Sea Blue 09

 

20 reaktioner på ”KIKO Sugar Mat – Sea Blue

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

