Nubar – Purple Rain Glitter

Igår lackade jag naglarna två gånger och kände mig klar med vad jag skulle blogga om idag. Men så såg jag att Llarowe skrev på Facebook att det var World Cancer Day idag och då är det lila som gäller. Därför har jag burit lila idag och bär fortfarande.

Cancer är skit och idag kunde vi läsa om att det kommer att öka orväckande mycket framöver. Hemsk läsning. Jag tror att skräpmat och socker är en stor bov. Vi vet redan att rökning och tobak är cancerframkallande men det pratas inte så mycket om sockrets påperkan på kroppen. Även alla dessa konstiga tillsatser som slängs ner i maten. Vad händer med kroppen om man får i sig massa konstigheter som är helt onaturligt? Detta är bara mina tankar och funderingar.

Men, detta är en nagellacksblogg och därför ska vi nu prata nagellack. Purple Rain Glitter har jag haft läääänge. Jag visste att det skulle vara snyggt, kanske är det därför som jag har sparat det. Basen är mörkt, mörkt lila jelly och det innehåller glitter i ljusare lila. Det ser faktiskt multifärgat ut på nageln så kanske är det fler färger i. För att få det glansigt krävs ett rejält lager med topplack. Hur snyggt som helst.

Applicering: Tre lager och lättlackat. Torkar snabbt.  Första lagret är lite lurigt så jag lackade tunt och sen körde jag på två lite tjockare lager.

 

English:

Llarowe posted on Facebook yesterday that it’s World Cancer Day today and that means wearing purple. So my pick for today’s mani is Nubar Purple Rain Glitter. A gorgeous dark glittery thing. Dark, purple jelly with glitter in lighter purple. With a thick coat of top coat this looks gorgeous. Love it.

Application: Three coats and easy application. Good dry time.

 

Nubar - Purple Rain Glitter 01

Nubar - Purple Rain Glitter 02

Nubar - Purple Rain Glitter 03

Nubar - Purple Rain Glitter 04

Nubar - Purple Rain Glitter 05

Nubar - Purple Rain Glitter 06

Nubar - Purple Rain Glitter 08

 

12 reaktioner på ”Nubar – Purple Rain Glitter

  1. Fasen, jag borde ju definitivt ha lackat lila om jag vetat att det var World Cancer Day men sånt har jag ingen koll på. Det lack du valde är jättevackert. Borde ta fram det igen…

  2. I have a note that one coat of this looks really good over a mid blue, for a really interesting combo. Nice polish, and nice pictures!

  3. Ett supervackert lack! Och jag känner mig lite arg på mig själv att jag missade att det var World Cancerday. En viktig sak att uppmärksamma, men sånt är livet, man har inte koll på allt.

  4. Skit snyggt 🙂 Hur får du till lacket så snyggt? Ser ut som sprutlackat som billack 😉 Min sambo får alltid små ränder när hon målar sina

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

