Golden Rose – 239

Då var det dags för Karin’s sköna Gröna Onsdag. Det är alltid lika kul att kolla in alla gröna lack som finns därute. Det finns så många underbara, vackra gröna lack. Önskelistan tar aldrig slut och jag kan aldrig ha för många gröna skönheter.

Idag visar jag ett lack som jag fick av mina föräldrar efter deras tripp till…nä-äää. Jag har glömt var detta är köpt. De var i Italien men även i Grekland förra året. Jag fick ju så många lack av dem att det inte går att hålla reda på.

Eftersom mamma vet att jag är förtjust i grönt köpte hon bland annat 239. En grön nyans som är svår att beskriva. Den är liksom kall i nyansen och absolut inte skogsgrön eller naturligt grön. Rätt skön nyans hur som helst. Men…(som Tony Irving hade sagt)…det har en finish som inte går hem hos många. Frost. Japp. Frost är det. Jag har dock sett värre varianter. Det här funkar att bära men…nä. Det känns ändå omodernt på något sätt.

Vi som är lacknördar ser ju på långt håll om ett lack har frostfinish. Det syns redan i flaskan. Men det kunde ju inte mamma veta, så jag förlåter henne för det. 😉 Kram mamma. 🙂

Applicering: Det är nu jag blev förvånad. Jag förväntade mig att det skulle bli besvärligt men det här var ändå en fröjd att måla med. Superenkelt att hantera. Jag använde tre lager. Jag använde inte snabbtorkande överlack den här gången och utan var det lite segtorkat.

 

English: 

It’s once again time for Karin’s wonderful Green Wednesday. I love this theme day since I love green. It’s extra interesting to read the posts in Bloglovin’ on Wednesdays. So many green beauties.

I have a polish for you to today that my parents bought to me when they visited Italy…or Greece. They bought a lot of polishes to me on both their trips so I don’t really remember where this was bought.

This has a cool green shade that is really hard to describe. It’s not a natural green shade. Not forest or something like that. But it’s rather nice. The problem here is the finish. Sadly, this is a frost. I don’t know one person that love frost. I feel that the finish is kinda dated. But I have to say, for being a frost, it’s not that bad. I’ve seen much worse polishes with frost finish.

Application: Very good formula. Super easy to apply but I needed three coats. I skipped fast drying top coat this time. It didn’t dry that fast on it’s own.

 

Golden Rose - 239 02

Golden Rose - 239 03

Golden Rose - 239 04

Golden Rose - 239 05

Golden Rose - 239 06

 

8 reaktioner på ”Golden Rose – 239

  1. Här har du en som gillar frost :3 antagligen för att det gör sig så bra med min väldigt bleka hy, jag vet inte riktigt 🙂

  2. Frost i tantfärger får mina kräkreflexer att jobba på högvarv (typ laxrosa, pärlemo och så där). Men frost i den här färgen är helt okej tycker jag:)

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

