OPI – Sleigh Ride For Two

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag vet inte om ni är speciellt sugna på att se jullack så här i början på februari men jag upptäckte at jag hade fler otestade från OPI’s julkollektion än jag trodde. Kollektionen innehåller ju massvis med lack. De lacken som jag har kvar att testa är ju inte galet juliga utan funkar året om. Det är bara vissa namn som man enbart förknippar med jul. T. ex. Sleigh Ride For Two. Lacket i sig är inte ett typiskt jullack.

Det här lacket är ju urtjusigt. Vampigt, snyggt skimrigt, jäkligt fint. Färgen är någon typ av mörk plommonvinröd med en lätt brun ton.

Applicering: Försökte verkligen lacka försiktigt men lyckades ändå kladda ner nagelbanden. Det är aningens rinnigt men jag har alltid problem med att hantera rinniga lack. Annars flyter det på bra och täcker med två lager. Torktiden är normal.

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

I hope you’re ok with some swathes of christmas polishes even if spring soon will be here. I realized that I had more untried holiday polishes than I though. I will try to mix them up with spring colors as well.

OPI’s holiday collection consists of a lot of bottles. At first look I thought the collection looked boring but after swatching the polishes I like almost every one. Sleigh Ride For Two is no exception. It’s dark and vampy. Shimmery and gorgeous. The shade is a mix of plum and wine red. Love to wear this.

Application: A little bit runny so I had to clean the cuticles up. Two coats and normal dry time.

 

OPI - Sleigh Ride For Two 06

OPI - Sleigh Ride For Two 07

OPI - Sleigh Ride For Two 05

OPI - Sleigh Ride For Two 09

OPI - Sleigh Ride For Two 10

OPI - Sleigh Ride For Two 11

OPI - Sleigh Ride For Two 02

 

6 reaktioner på ”OPI – Sleigh Ride For Two

  1. Alltså för min del får du visa jullack hela året om! Jag bryr mig inte speciellt mycket vilken kollektion lacken kommer ifrån. Det är ju ändå färgen som är intressant.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

