OPI – A Ruby For Rudolph

Kollektion: Holiday In Toyland, Julen 2008

Nu ska jag bli mer aktiv på Instragram. Har använt det lite sporadiskt tidigare men ska försöka posta oftare. Följ mig gärna, jag heter clawsincolor där. 🙂

Mitt nyårslöfte för i år var att återanvända lack. Lack som jag redan visat här på bloggen men som jag vill använda igen. De glöms lätt bort. Jag har så mycket nytt och otestat att de lacken som jag en gång har testat blir stående i Helmer för all framtid. Det tycker jag är synd.

A Ruby For Rudolph är ett jullack, jag vet. Förlåt mig men det här är så gudomligt vackert och det kändes bra att ha lacket på naglarna igen. Senast var 2009. Fatta grejen. 2009 liksom. Gjorde en snabb koll på eBay och konstaterade att detta blir svårt att få tag på.

OPI är ett bra märke och just röda lack är något OPI är experter på. De har gjort så många fina röda lack och detta är ett av dem. Så djupt, så otroligt skimrigt och dövackert. Det är verkligen rubinrött och har förutom skimret lite mikroglitter i sig.

Förutom att få testa gamla godingar igen så vill jag även uppdatera bilderna. När det begav sig var mina swatches rätt kass. Så nu, när jag ville få till bättre bilder lyckades ett Dennis-hår hänga med. Så typiskt.

Applicering: Tyvärr lider många OPI-lack av rinnighetssjukan. Jag upplever de flesta av deras lack som rinniga. Annars är det inga problem. Det krävdes tre lager och har normal torktid.

 

English:

Holiday In Toyland, Holiday 2008

I have promised myself for this year to pick some oldies but goodies up. I posted about A Ruby For Rudolph 2009 and the pictures were crappy and the polish is gorgeous so it needed to be swatched again.

I think this is a HTF polish today. I’m so glad I have it in my little stash, ‘cause this can be one of my favorite red shimmers. It’s deep red and has a glowy shimmer and also some micro glitters in it.

OPI does the best red polishes and this is one of my favorite red shimmers.

Application: Runny so clean up afterwards was needed. Three coats and normal dry time.

 

OPI - A Ruby For Rudolph 04

OPI - A Ruby For Rudolph 05

OPI - A Ruby For Rudolph 06

OPI - A Ruby For Rudolph 07

OPI - A Ruby For Rudolph 03

OPI - A Ruby For Rudolph 08

 

4 reaktioner på ”OPI – A Ruby For Rudolph

  1. Snyggt! Kollektioner som denna ligger så långt före min tid som nagellacks-fanatiker, så de är lätta att glömma bort! Perfekta swatcher som alltid (:

  2. Nu är ju inte rött min melodi men detta hade nog jag kunnat trivas riktigt bra i. Så där härligt lagom mörkt och djupt.

    Och det där lilla enstaka Dennishåret gör varken från eller till. Bilderna ÄR bra:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

