Depend – 2098 Sweet Mint

Kollektion: Rough Sweet, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Igår var det en trevlig lackdag. På lunchen shoppade jag tre lack på Gina Tricot, efter jobbet blev det två lack på H&M. När jag sedan kom hem fann jag Depends nya kollektion i brevlådan. Rough Sweet innehåller 12 härliga pasteller i sandig finish. Visste inte var jag skulle börja men gjorde det lätt för mig och valde grönt eftersom det är Karin’s Gröna Onsdag.

Jag började med det mintiga Sweet Mint. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Först såg det himla mesigt ut. Färgen är ganska blek. Jag lackade tre lager och väntade. Tack och lov för att detta torkar till en matt och gnistrig yta. Hade det varit ett skimrigt lack med glans hade jag inte tyckt om det här alls. Men nu när finishen blir matt och gnistrig så är det riktigt fint. Ingen favorit kanske men det är kul med lite nya färger i sandfinish. 🙂

Mina bilder gör inte lacket rättvisa. Det är mer matt och gnistrigt i verkligheten. Jag tror inte att det var helt torkat när jag fotade.

Applicering: Tre lager och lättapplicerat. Ganska skirt men jag stannade ändå vid tre lager. Torktiden är lite seg.

 

English:

Rough Sweet, Spring 2014
Sent for review

Depend is releasing a new collection for spring with 12 light shades in sand finish. Fun, they look so cute. I posted a picture on Instagram (clawsincolor) if you would like to see all bottles.

I began with Sweet Mint since it’s Karin’s Green Wednesday.

This is a pale mint shade that dries to a sandy and matte finish. At first I didn’t like it but when it had dried I thought it was rather nice.

My pictures are not good. I think the polish is much nicer irl.

Application: Three coats and easy application. Dries a little slow.

 

Depend - 2098 Sweet Mint 03

Depend - 2098 Sweet Mint 01

Depend - 2098 Sweet Mint 04

Depend - 2098 Sweet Mint 05

Depend - 2098 Sweet Mint 06

 

 

23 reaktioner på ”Depend – 2098 Sweet Mint

  1. Åååh! Jag älskar att läsa dina inlägg för då vet jag vilka lack jag vill prova själv 😉
    Vet du när Depend Rough Sweet finns att köpa i affärer? Älskar Depends nagellack 😀

  2. Ping: Deltagarlista Grön Onsdag | Vacker & Underbar

  3. Ping: IsaDora – 133 Macaron | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

