A-England – Briar Rose / Sleeping Beauty

Kollektion: Burne-Jones Dream

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nä, för det är Alla Hjärtans Dag. Och inte nog med det. Det är ju även Skimmerskuggans holofredag.

Jag funderade först på om jag skulle göra något puttinuttigt dagen till ära men så kom jag på att jag inte är så noga med Alla Hjärtans Dag. Däremot valde jag ett lack som kändes passande för dagen, Briar Rose. Vilket vackert lack. Färgen är grymt fin. Lite bärig åt körsbärsrödhållet men samtidigt ser det mörkt rosa ut. Holoskimret är typiskt A-England. Lagom men ändå galet tjusigt. Skimret är väldigt finmalt och det ser nästan ut som att en liten, liten älva har nyst på naglarna. Fråga mig inte var jag fick det ifrån. 🙂

Hoppas att ni får en fin dag!

Applicering: Två lager och lättlackat. Kanske lite för tjockt för min smak men hellre det än tunt och rinnigt. Torktiden är normal.

 

Translation:

Burne-Jones Dream

Happy Valentine’s Day! 🙂 And…happy holo friday. Visit Kerstin for more gorgeous rainbows today. 🙂

I thought that Briar Rose is a great polish to celebrate Valentines’ Day. I don’t care much about the day, really, but wanted to wear something that feels a bit like love.

The color is stunning. I love it. Cranberry that leans towards pink and on top of that, the lovely holographic shimmer.

Application: Two coats and easy to apply. A bit thick but still good. The dry time is normal.

 

A-England - Briar Rose 01

A-England - Briar Rose 03

A-England - Briar Rose 06

A-England - Briar Rose 08

A-England - Briar Rose 09

A-England - Briar Rose 11

 

16 reaktioner på ”A-England – Briar Rose / Sleeping Beauty

  1. Detta är normalt inte min färgskala men jag fastnade så för denna att jag beställde hem den bara för ett litet tag sedan. Inte hunnit testa den ännu men den ser bedårande ut:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

