Depend – 2101 Sweet Treat

Kollektion: Rough Sweet, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Nu blire sand igen men jag var sugen på att testa ett lack till ur Rough Sweet som även passar till Tove’s Blå Måndag.

Sweet Treet är ett av två blå lack i kollektionen och Sweet Treat är det mörkare av dem två. Det är ändå ganska ljust blått, lite som himlen en vacker sommardag men ändå lite isigt. Lacken i denna kollektionen har mer finmalt glitter än lacken i Rough Sweet. Det gnistrar vackert om lacket och jag trivs riktigt bra i det. Nu vill jag verkligen ha vår och sol.

Jag lyckades inte få till så bra bilder på detta lacket heller. Gnistret vill inte fastna på bild.

Applicering: Tre lager och lättlackat. Kan dock bli lite ojämnt om man inte är försiktig. Torkar lite segare än t. ex. Rough Sparkle.

 

English:

Rough Sweet, Spring 2014
Sent for review

I hope that you’re not tired of sand finish yet. I have a lot of sand polishes in my untried stash so there will be a lot of them in the future.

Sweet Treat is one of two blue in this collection. This is the darker one but still, it’s rather light. Like the sky a beautiful summer day. At the same time it looks icy. This collection consists of sand lacquers with fine glitter. Not as rough as Rough Sparkle. The pictures are not the best. I couldn’t capture the glitter.

And since it’s Tove’s Blue Monday, this is my nails of the day.

Application: Three coats and easy application. The dry time is a bit longer than I’m used to with sand polishes.

 

Depend - 2101 Sweet Treat 01

Depend - 2101 Sweet Treat 02

Depend - 2101 Sweet Treat 03

Depend - 2101 Sweet Treat 04

Depend - 2101 Sweet Treat 05

Depend - 2101 Sweet Treat 06

Depend - 2101 Sweet Treat 08

 

6 reaktioner på ”Depend – 2101 Sweet Treat

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

