Zoya – Dhara

Kollektion: Pixie Dust Fall 2013

Zoya är ett av mina favoritmärken men ändå visar jag de lacken alldeles för sällan. Ibland får jag nog ta mig i kragen när det gäller Zoya för jag blir sällan besviken när jag använder deras lack.

Dhara är ett av lacken som jag fick i julklapp av min fina bror. Jag valde ut lacken själv men han var snäll och betalade. Dhara är ett sandlack och ett vackert sådant. Det är starkt orange och har massor av guldglitter som gnistrar hej vilt. Vad ska en säga? Det går ju inte att inte tycka om det här. Jag är visserligen äckligt svag för orange så kanske är det därför som jag trivdes som fisken i vattnet med det här. Dessutom, som ni nog vet vid det här laget, så älskar jag sand.

Detta borde jag nästan ha testat med överlack men jag tänkte inte på det. Det är hur som helst glödigt och eldigt och jag kan varmt rekommendera Dhara.

Applicering: Två lager och mycket lätt att måla med. Torktiden är lite seg men det är så värt det.

 

Translation:

Pixie Dust Fall 2013

Zoya is one of my favorite brands and still I don’t use them often. That’s a shame. I have to be better using Zoya simce they almost never disappoint.

Dhara is a Christmas gift from my dear brother. The color is hot orange and it’s filled with golden glitter. This is so stunning and sparkly. It dries to a matte and sparkly finish, which I love. I should have tried it with top coat, though, ‘cause I’m certain this would look gorgeous that way too.

Application: Two coats and easy application. Dry time is normal.

 

Zoya - Dhara 01

Zoya - Dhara 02

Zoya - Dhara 03

Zoya - Dhara 05

Zoya - Dhara 07

Zoya - Dhara 08

Zoya - Dhara 10

 

10 reaktioner på ”Zoya – Dhara

  1. Jättevackert !! Tycker sandlack oftast är snyggare i verkligheten än på bild, men det här blir jag sugen på. Börjar längta till min OPI Jinx, men viss är Jinx mer coralligt ?
    Verkligen läckra bilder.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

