China Glaze – Teal The Tide Turns

Kollektion: Sea Goddess, Våren 2014

När jag såg de första swatcherna av den här kollektionen slängde jag mig på köpknappen. Jag vet inte varför jag var så noga med att få hem den här kollektionen men den har lockat mycket med sina härliga, våriga färger samt att de är texturlack. Lägg till att jag är svag för hela hav- och sjöjungfrugrejen så förstår ni varför jag blev nyfiken på lacken.

I och med att det är Karin’s Gröna Onsdag började jag med Teal The Tide Turns som är en blandning mellan grönt och blått men mest grönt i mina ögon. ”Seafoam”-grön, vad det nu heter på svenska. Havsskumsgrön?

Det här är inte alls som de sandlack vi sett tidigare. Det här är skumt. Jag vill egentligen inte vissa de här bilderna för att jag är missnöjd med appliceringen. I alla fall, basen blir lite knögglig och inte helmatt men det finns grönt glitter i som gnistrar. Under lackningen blev det ojämnt och det var svårt att rätta till. Högerhanden, som jag aldrig fotar, blev mycket bättre. Där är lacket faktiskt rätt ok. På fotohanden, inte så bra.

Ni kommer förmodligen bli avskräckta nu och jag förstår det. Det ser rätt jäkligt ut här. Jag säger inte att ni ska springa benen av er för detta men det är inte så illa som mina bilder framställer det.

Applicering: Första lagret fick jag lägga tunt. Sedan försökte jag klara mig med endast ett lager till men med för lite på penseln blir det inge bra. Det torkar fort och blir svårt att få jämnt. För tjockt lager är inte heller någon höjdare. Nästa gång ska jag försöka få till det bättre. Det fick blir tre lager. Torkar fort gör det.

 

English:

Sea Goddess, Spring 2014

I bought the whole collection as soon as I saw pictures of the polishes. Dunno if that was a good idea, though.

It’s Karin’s Green Wednesday so I decided to try Teal The Tide Turns. It’s almost blue but I think it leans mostly towards green, like seafoam green or something. The base dries to an almost matte finish, and bumpy. In the polish there are also green glitter which is good. I don’t know how I feel for this. It’s kinda cool but at the same time strange. Unusual.

I didn’t get this even on the nails and I think that’s why it looks bad in my pictures. I will do a better job next time I use this.

Application: I had to use three coats, to get it even. I think you can start with one thin coat and then apply one thicker. It dries quickly.

 

 

China Glaze - Teal The Tide Turns 01

China Glaze - Teal The Tide Turns 02

China Glaze - Teal The Tide Turns 03

China Glaze - Teal The Tide Turns 04

China Glaze - Teal The Tide Turns 05

China Glaze - Teal The Tide Turns 06

18 reaktioner på ”China Glaze – Teal The Tide Turns

  1. Förlåt, men mej avskräckte det direkt, fast det var inte ditt fel, har ju svårt för knopprorna och dom plus färgen funkade inte för mej. Men glad över att du testat så jag vet 😉

  2. Det ser ut som frigolit, och inte som sand. Det känns som om China Glaze försöker göra något eget, för att inte göra det andra gör … men ibland kan det andra gör faktiskt vara bra, och det man själv gör kan vara sämre. Faktiskt! Man vill säga det till China Glaze, det och typ ”Think about it”, haha 😀

  3. Jag tycker havsskumsgrönt är ett så fint ord. Sen tycker jag inte dina bilder gör mig mer avskräckt än någon annans! Detta verkar helt enkelt inte vara något höjdarlack. Iom att det är glansigt känns det lite tuggummi-aktigt på något sätt.

  4. På Instagram skrev jag ju att jag tyckte det såg fint ut, men nu när jag ser det på en större skärm så – nä. Det ser faktiskt inte så fint ut. Gillar färgen, men inte finishen.

  5. Har inte sett bilder från denna kollektionen tidigare och känner mig lite förvånad. Hade föreställt mig något mer raffinerat än det jag nu ser. Färgen gillar jag och i flaskan ser den väldigt fin ut men den känns lite för fluffig på nageln.
    Får se om det blir ett eget inköp eller inte av dessa, dina bilder har inte skrämt bort mig så pass att jag blivit rädd för att testa.

  6. Ping: Deltagare Grön Onsdag | Vacker & Underbar

  7. Ping: OPI – All Sparkly And Gold | ClawsInColor

  8. Jag köpte tre av lacken i kollektionen. Det rosa med guldskimmer, det lila och det turkosa med silverskimmer (orkar verkligen inte googla namnen just nu) och dem upplevde jag som ”vanliga” strukturlack och inte alls samma typ av formula som du beskriver här. Jag ångrar inte att jag inte köpte det här kan jag säga. Fin färg, men jag är inte helt överförtjust i den märkliga strukturen.

  9. Ping: China Glaze – Seahorsin’ Around | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

