China Glaze – Strap On Your Moonboots

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Den här kollektionen tar visst aldrig slut. Jag har nu bara ett kvar som jag inte har testat. Det är inte det att jag inte tycker om lacken, nej, tvärtom. Den här kollektionen är superfin. Vet inte varför det har gått så trögt.

Det är ju fredag idag. Så himla skönt. Därför firar jag holofredag. Det gör nog även Kerstin, holofredagens värdinna, så besök gärna henne för länkar till andra fina naglar idag.

Strap On Your Moonboots är det mörkaste blå lacket i kollektionen och givetvis superfint. Jag tänker otvättad denim när jag ser färgen. Älskar jeansblå i alla nyanser. Det finns fint, fint holoskimmer i lacket som inte är jättetydligt men ger lacket glow och lyster. Vackert.

Applicering: Den här flaskan har varit öppnad. 😦 Beställde från Head2ToeBeauty så det är ju märkligt. Det fanns torkat lack i gängorna och lacket kändes lite tjockt. Det torkade lacket hamnade på penseln och ville ställa till det. Det gick ändå bra och jag tyckte det var lättlackat ändå. Det torkar väldigt snabbt.

 

Translation:

Hologlam, Spring 2013

I still have Hologlams left to show you but soon I have tried all of them. My post today is Strap On Your Moonboots and that’s because it’s Skimmerskuggan’s holo friday. Yay!

Strap On Your Moonboots is the dark blue in the collection and reminds me of dark denim. A lovely shade and it consists of fine holo shimmer that gives this a beautiful lustre.

Application: I think the bottle have been opened before despite this is ordered from Head2toe Beauty. Strange. The formula was good but a bit thick. I used two coats and it dried really fast.

 

China Glaze - Strap On Your Moonboots 03

China Glaze - Strap On Your Moonboots 04

China Glaze - Strap On Your Moonboots 06

China Glaze - Strap On Your Moonboots 07

China Glaze - Strap On Your Moonboots 09

China Glaze - Strap On Your Moonboots 10

China Glaze - Strap On Your Moonboots 11

China Glaze - Strap On Your Moonboots 13

 

27 reaktioner på ”China Glaze – Strap On Your Moonboots

  1. Skumt att flaskan var öppnad.. Kanske har det skett i produktionen? Färgen är ju dock dö-snygg.
    Jag visar också ett lack från denna kollektion och håller med om att det gått trögt att testa dem. Jag köpte alla utom de mest rosa (som jag visste att jag inte skulle trivas i) och har hittills testat 2 eller 3. Jag tror att det som håller mig tillbaka är att de kräver bra ljus (typ sol) så jag vill liksom inte ”slösa” dem om det ska vara mulet/regnigt.. inte för att det är slösigt kostnadsmässigt utan ”njutningsmässigt”, jag vill att lacken ska komma till sin fulla rätt..haha 🙂

  2. Oj, vad tråkigt med flaskan! Sånt man inte vill räkna med direkt… Men lacket var ju superfint! Passade bra på dina naglar! 🙂

  3. Det går lite trögt för mig också med Hologlam, tror jag har 3 kvar. Men de är otroligt vackra, äskar den superlinjära regnbågen. Detta är min favorit och den jag testade först när jag fick dem:)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

