IsaDora – Silver Bling

Kollektion: Holographic Nails, Hösten/Vintern 2013
Utskickat i recensionssyfte

Ibland är jag dum och enveten. Varför försöka få detta att täcka på egen hand? Varför? Silver Bling är silverglitter med prismatiskt glitter. Lite olika varianter av glitter, både fyrkanter och smått glitter. VÄLDIGT blingigt indeed men hade gjort sig bäst som layering. Som jag ju redan visste. Detta ska jag testa inom kort.

Detta ser visserligen bättre ut irl. Då glittrar det så mycket att man inte upptäcker att nageln syns igenom. Jag älskar verkligen hur det glittrar och det är verkligen roligt. Nu har jag lärt mig läxan ordentligt i alla fall. Dessa ska inte användas på egen hand även om IsaDora själva menar på att de är täckande på två lager.

Förresten. Jag har börjat att testa både IsaDoras och Depends Peel Off-lack. Jag måste säga att det är ett underbart hjälpmedel för mig som nagelbloggare. Kommer att skriva mer om detta i ett eget inlägg framöver. Dock är det en sak jag har funderat över. Kan det vara nyttigt för nageln att dra bort lacket på detta sättet? Är rädd för att det ska skada det översta lagret av nageln. Någon som vet?

Applicering: Jag har klabbat på fyra lager här. Efter det går det inte att lägga på mer lack för det blir för tjockt på nageln. Det torkar snabbt och är lätt att applicera.

 

Translation:

Holographic Nails, Fall/Winter 2013
Sent for review

I don’t know what I was thinking here. I wanted this to cover but after four thick coats I gave up. This is for layering only. A great layering polish, I must say. I’m a fan of these glitter polishes but not on its own.

Anyway, this is glitter on ecstasy or something. Prismatic and in different sizes. I especially like the square ones. I will try this over another polish soon. Oh, and this is, as you can see, the silver shade. I would like to own the red one also.

At the moment I’m trying both Depend’s and IsaDora’s Peel Off Base. I will post about the products later.

Application: Four thick coats but easy to manage. Of course, this dries a bit slow, but there is a lot of polish on the nail that need to dry.

 

IsaDora - Silver Bling 02

IsaDora - Silver Bling 03

IsaDora - Silver Bling 05

IsaDora - Silver Bling 07

IsaDora - Silver Bling 08

IsaDora - Silver Bling 10

IsaDora - Silver Bling 12

IsaDora - Silver Bling 13

IsaDora - Silver Bling 14

 

20 reaktioner på ”IsaDora – Silver Bling

  1. Jag tror den är snyggare i en layering men det är så klart inget fel så här heller. Jag har ett kvar att testa. Har nog glömt bort dem lite…

  2. Ang. peel off basen (Isadoras), jag använder den ovanpå Trinds nagelstärkare, och det har en tendens att ibland inte lossna alls vid nageltippen. Häromdagen slet jag bort tippen på min vackraste (och en av de starkaste) nagel, plus några lager längre in, när jag skulle skala av lacket… tilläggas bör att det är det enda problemet jag har haft (och jag använder det ganska flitigt), den nageln hade jag skadat lite under dagen och jag var oförsiktig, men om du inte vill riskera nåt så lossnar det plättlätt efter en lång dusch. 🙂 Kan inte tänka mig att det skadar nageln om man har så till synes starka naglar som du.
    #råkadeskrivaenbok

    • 🙂 Jag testade Depends variant över baslack men då fick jag inte bort lacket. Jag kör peel off utan vanligt baslack och det fungerar. Det bästa är nog att inte ha allt för tunna lager av peel off så att det är lätt att få bort lacket.

  3. Wohooo! Glitterglädje som svämmar över! 😀 Jag har bara använt Peel Off:en en gång, men det gick väldigt lätt att ta bort det och jag tyckte inte mina naglar såg skadade ut. De ser betydligt mer ledsna ut när jag gnuggat som en galning för att få bort glitterlack.

  4. Vilken härlig glitterfest!
    Jag har inte testat Isadoras eller Depends Peel Off-lack, men jag har använt NPB Glitter-A-Peel en del och tycker inte att det känns som att det påverkar nagelytan. Det verkar som att lacket knappt fäster på underlacket utan mest sitter fast i kanterna.

    • Jag har märkt att det verkar vara bäst med lagom tjocka lager av peel off. För tunna, då får man slita mer. Dock lossnar lacket fortare om man använt för tjockt lager av peel off. Balansgång det där. 🙂

  5. Blev lite anti mot peel of base eftersom jag fick mörkgröna naglar i ett par veckor efter mitt första test… JÄTTEBRA på jobbet där jag inte får ha nagellack! Vill inte riktigt testa igen…

  6. Tycker det var riktigt snyggt så här men en gradient över ett annat snyggt lack kanske skulle göra det ännu bättre. 🙂 Peel of Base och liknande funkar sådär för mig, testade i höstas och har fortfarande skador på naglarna. Dock har det ej blivit så på de lack som fallit av i hela bitar självmant.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

