piCture pOlish – Cosmos

Kollektion: Collaboration Shades 2012

Jag fick en knäpp i förra veckan och hade i ett nafs beställt de nya limited edition-lacken från Picture Polish. Ja, jag hade ångest då det var lite av ett impulsköp och det passade egentligen inte min ekonomi just nu men ibland, ibland får man. Jag knep Aurora vilket var det viktiga för mig. 🙂

Därför är det dags för mig att ta tag i de lacken jag redan har från märket och som verkligen stått och dammat. Cosmos, som är blått och därför passar utmärkt till Tove’s Blå Måndag, är magiskt. Basen är mörkt blå och jag anar nästan lite teal i det här. I lacket finns prismatiskt glitter. Glittret ser ut som små, små flakes. Som glittret i några av Zoya-lacken. Åååh, det är så fint.

Applicering: Vilken härlig formula. Lättmålad som bara den. Täcker nog på två lager men jag målade med tre för att vara på den säkra sidan. Torktiden är ganska snabb.

 

Translation:

Collaboration Shades 2012

Last week I ordered the limited edition shades from Picture Polish but I still have some untried bottles in my stash so I felt that I needed to try at least one of them now.

Cosmos is blue and perfect for Blue Monday. At Nail Me you can see other blue polishes that are shown during this day.

Cosmos is amazing. The dark blue base is gorgeous and it looks like it leans towards teal. In the polish there are tiny, prismatic flakes. It really look like cosmos.

Application: This have a perfect formula. So easy to apply. It covers in two coats but I used three. It dries rather quickly.

 

Picture Polish - Cosmos 01

Picture Polish - Cosmos 02

Picture Polish - Cosmos 03

Picture Polish - Cosmos 05

Picture Polish - Cosmos 06

Picture Polish - Cosmos 07

Picture Polish - Cosmos 09

Picture Polish - Cosmos 10

 

18 reaktioner på ”piCture pOlish – Cosmos

  1. Det här är vackert men det fick mig inte att falla så hårt som jag trodde när jag bar det. Men, det kanske blir annorlunda nästa gång.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

