FNUG – Fantastica

När jag skriver detta är det torsdagkväll och jag är så trött. Har precis lackat med ett lack som hade bedrövlig formula. Sånt tar på krafterna, minsann. Speciellt när lackningen innan dess var lika problematisk.

Hade nästan glömt av att jag hade två holosar från FNUG som jag inte har testat. Det gjorde mig glad eftersom holoeffekten i de lacken är alldeles galen. Inte kul att bjuda på bilder av detta tagna i inomhusbelysning. Det här ska ju bara fram så fort solen visar sig.

Det är ju fredag när detta inlägget kommer upp och jag anar att jag kommer att tycka att det är underbart. Vi vet ju vad fredag mer innebär. Holofredag hos Skimmerskuggan. Besök henne för att se vilka fler som deltar idag.

Fantastica är just fantastiskt. Färgen är blekt grön men holoeffekten är allt annat än blek. Riktigt fräsigt.

Applicering: Huuu. Jag lackade med detta två gånger. Först gick det åt skogen på riktigt. Jag lackade lite för fort och det funkar tydligen inte. Jag hade ändå Aqua Fix under. Jag gjorde om manikyren och var väldigt försiktig och målade långsamt. Då gick det bättre. Penseln är så löljigt liten bara. Får ta mer lack på penseln för varje nagel. Det stör mig lite. Torkar fort gör det och jag använde tre lager.

 

Translation:

I had almost forgot about the holos from FNUG. I was looking for a holo to show on this holo friday and decided to try Fantastica. This is really fantastic. 🙂 If you want to see who else is participating, visit Skimmerskuggan.

The color on this is pale green and the holo is crazy and beautiful.

Application: Horrible formula before I understood how to apply this. I used Aqua Base. Then I used three coats and applied it very slowly. It dries quickly.

 

FNUG - Fantastica 14

FNUG - Fantastica 03

FNUG - Fantastica 07

FNUG - Fantastica 06

FNUG - Fantastica 04

FNUG - Fantastica 13

FNUG - Fantastica 10

FNUG - Fantastica 09

11 reaktioner på ”FNUG – Fantastica

  1. De är verkligen helt bedrövliga att lacka med, nästintill hopplösa. Men när de väl sitter där de ska så är de grymt läckra. Effekten går inte av för hackor:)

  2. Har ett par fnug- holos, har inte upplevt några svårigheter med lackningen, men det skavs av fort! I och för sig är ju inte det något problem för oss lacknördar!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

