Ciaté – Doll Face

Kollektion: Doll House, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

I veckan som var fick jag hem ett minilack som ingår in den söta Doll House-kollektionen. När man köper hela kollektionen med minilack ligger lacken i ett litet hus. Otroligt gulligt. Jag har för mig att jag har läst någonstans att man även kan köpa fullsize av de här lacken.

Lacken är alla i ljusa pasteller och torkar till en matt, kritigt finish. Det ska påminna om porslin. Eller…jag tycker kanske att det påminner om matt keramik. Just Doll Face har ett passande namn. Det är verkligen hudfärgat och ser lite plastmatt ut. Jag trivdes väldigt bra i det här. Det ser riktigt coolt ut. Skulle lätt kunna tänka mig fler av de här lacken.

Bilderna är verkligen inte schyssta. Det ser otroligt ojämnt ut samt att jag har torra och hemska nagelband på bilderna. Usch, vad jag inte tycker om att visa sånt. Ojämnheterna är dock svåra att undvika. Har man, som jag, lite räfflade naglar så syns det. Formulan är även sådan att det är lite svårt att få helt jämnt. Det syns inte alls tydligt i verkligheten.

OBS: Vid applicering så är val av baslack otroligt viktigt. Jag kände att jag behövde lacka med Trind Nail Repair och det lämnar en väldigt blank och glansig yta. Det funkar inte alls som bas till de här lacken. Lacket liksom krackelerade. Det kunde inte hålla ihop på den glansiga ytan. Har aldrig varit med om det tidigare. Jag fick ta bort och börja om. Istället valde jag Orly Bonder som skapar en lite matt och gummiaktig bas. Då gick det mycket bättre.

Applicering: Det är absolut en bra formula för att vara ett sådant här lack. Penseln är en favorit och nu när jag fått kläm på formulan blir det lättare nästa gång. Jag använde tre lager och det torkar direkt, känns det som.

 

Translation: 

Doll House, Spring 2014
Sent for review

This week I got one mini bottle from the Doll House Collection for review. It’s called Doll Face and the color looks exactly like pale skin. The polishes dries matte and looks like matte ceramic. It looks so cool on the nails. The whole collection consists of pale pastels and comes in a cute box that looks like a house. Adorable.

I enjoyed wearing this since I love the matte finish and the color is great to my skin tone.

I want to apologize for the pictures of this. It looks so much better in person. My cuticles are so dry here and I don’t like to show that. Here, in the pictures it looks uneven but that doesn’t show that well irl.

Warning: I tried this over Trind Nail Repair at first. The base dries to a shiny finish and that works bad with these polishes. The polish couldn’t stay together if you know what I mean. I looked like a cracked polish. I had to remove the polish and use another base coat. I tried Orly Bonder instead, that dries to a matte and rubbery finish. Much better.

Application: For being a polish with a finish like this it has a good formula. The brush is a favorite and it’s pretty easy to apply. Leaves some streakyness but doesn’t show that well irl. I used three coats and it dries immediately.

 

Ciaté - Doll Face 01

Ciaté - Doll Face 02

Ciaté - Doll Face 03

Ciaté - Doll Face 04

Ciaté - Doll Face 05

 

4 reaktioner på ”Ciaté – Doll Face

  1. Gillar verkligen ytan på lacket och skulle kunna tänka mig det i en annan färg. Tror inte den här beige nyansen funkar på mina händer tyvärr. Vore synd i så fall för det är en fin och ren/klar beige färg. Om man nu ska låta sig begränsas av en sån småsak när man gillar ett lack? 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

