China Glaze – Seahorsin’ Around

Kollektion: Sea Goddess, Våren 2014

Nästa lack från Sea Goddess är så mycket finare än det förra jag visade, Teal The Tide Turns. Seahorsin’ Around är glittrigt som attan och har en underbar aquablå nyans men guldglitter. Jag var rädd för att detta skulle vara en dupe till IsaDora Ocean Crush men det är det inte. Det här är inte lika tydligt guldskimrande som Ocean Crush. Jag blev positivt överraskad av det här lacket. Swatches jag sett har inte varit så lockande.

Ska ni köpa ett ur kollektionen så är det nog detta. Jag har fortfarande fyra lack som jag inte har testat men jag tror ändå att detta kan sluta som favoriten.

Höll nästan på att glömma att det är Blå Måndag också. Det var ju därför jag lackade med detta. In och säg hej till Tove och kika på alla andra fina blå nagelbidrag idag.

Applicering: Tjockt, nästan som ett gammalt glitterlack som varit använt och stått och tjocknat till. Ville nästan slänga i lite thinner. Det är både enkelt att lacka med detta och lurigt. Det går inte att jamsa runt med penseln här. Tre drag och sen låt vara tills nästa lager. Blir väldigt klistrigt och kletigt annars och förstör lackningen. Två lager täcker och det torkar snabbt.

 

Translation:

Sea Goddess, Spring 2014

This was a great surprise. So much nicer than Teal The Tide Turns. This is more of a real sand polish with lots of glitter. It glitters like crazy. This is the one to pick if you only are going to pick one from this collection.

The color is aqua blue and the polish consists of golden glitter. The golden glitter is there but doesn’t take over. I though that this was a dupe to IsaDora Ocean Crush but it’s not. This is more blue and have less gold glitter.

And since it’s monday it’s Tove’s Blue Monday. Visit her and say hi and look at other blue nails.

Application: Thick formula and you have to be quick applying this. If you drag your brush too many times the polish end up being like glue. Two coats covers and it dries fast.

 

China Glaze - Seahorsin' Around 04

China Glaze - Seahorsin' Around 05

China Glaze - Seahorsin' Around 06

China Glaze - Seahorsin' Around 02

China Glaze - Seahorsin' Around 01

China Glaze - Seahorsin' Around 03

 

 

7 reaktioner på ”China Glaze – Seahorsin’ Around

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

