Depend – 2097 Sweet Jelly

Kollektion: Rough Sweet, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Då var det dags för Karin’s Gröna Onsdag igen. 🙂 Jag har testat det syrligt gröna sandlacket Sweet Jelly med små hexor som gnistrar iriserande. Kan man säga så? Iriserande? Det passar väldigt bra med gnistret i lacket och är lite nytt för vårens sandlack. Det här gillar jag mycket mer än Sweet Mint. Idag blir det inte så mycket text. Lite tröttmössa när jag skriver detta.

Applicering: Skirt, så tre tjocka lager är ett måste. Det är otroligt lättlackat så det gör inget. Det torkar relativt snabbt trots tre tjocka lager.

 

Translation:

Rough Sweet, Spring 2014
Sent for review

It’s that fun day again. 🙂 Karin’s Green Wednesday. I have a sour polish to show you today. This is the other green sand polish in this collection and this one I like. In the polish there are hexonals that looks iridescent. Very cute.

Application: Three thick coats but easy to manage. The dry time is good despite all coats.

 

Depend - 2097 Sweet Jelly 04

Depend - 2097 Sweet Jelly 05

Depend - 2097 Sweet Jelly 01

Depend - 2097 Sweet Jelly 06

Depend - 2097 Sweet Jelly 07

11 reaktioner på ”Depend – 2097 Sweet Jelly

  1. Tänkte kommentera att det var ett väldigt fint, vårgrönt lack men insåg snabbt att jag inte var den enda som tänkte så 🙂

  2. Jag blev besviken igår när jag bar det här lacket. Det var så mesigt i färgen. Det iridiscerande glittret var dock fint. Emma fick det mintgröna när vi delade upp pressproverna och jag misstänker att jag drog det kortare strået…

  3. Mmmm… funderar lite på om jag gillar eller inte, kan inte riktigt bestämma mig. Ser fin ut men jag tror jag skulle tycka att den är lite för klen på mig.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

