Essie – Belugaria

Kollektion: Encrusted Treasures, 2014

Mamma råkade köpa två Essie när hon var på shoppingtur för ett tag sedan. Hon fick ångest och undrade varför i hela världen hon hade köpt dem. Belugaria gav hon till mig, för att hon är världens bästa mamma. Hon hade även köpt On a Silver Platter men den hade jag själv precis beställt.

Jag har varit lite orolig för hur Belugaria ska te sig på naglarna. Jag har sett fruktansvärda swatches på detta men även fina så det fanns hopp. Jag valde att ha ett lager svart krämlack i botten och sedan ett lager av Belugaria. Jag ville inte att det skulle bli för tjockt. Det var ett bra val.

Det är svart och grovt, med rejäl textur. I lacket finns en hel del prismatiska hexagonaler och effekten av dem är det intressanta med lacket. Jag måste säga att jag är förtjust. Det är fränt och rockigt och det har attityd. Däremot är det extremt raspigt så det är nog ingen idé att köra strumpbyxor när man bär det här.

Applicering: Oväntat lättmålat. Ett lager över svart här och torkar fort.

 

Translation:

Encrusted Treasures, 2014

My mom bought this cool polish to me some weeks ago. I’m so glad she did since I have wanted to buy this for a while.

Now I have tried it and it’s so cool. Very rough finish with prismatic hexagonals. I used a black creme first and then one coat of this. I didn’t want it to be too thick on the nail so this was a good choice. This polish has an attiude that I like.

Application: One coat here, that dries fast and it’s easy to apply.

 

Essie - Belugaria 01

Essie - Belugaria 03

Essie - Belugaria 04

Essie - Belugaria 05

Essie - Belugaria 07

Essie - Belugaria 08

 

15 reaktioner på ”Essie – Belugaria

  1. Men sådär var det ju riktigt läckert och häftigt. Hmm, jag som tänkt hoppa det där p g a de swatcher jag sett tidigare men rycker det ju i klickfingret… ^_^

  2. Det här var dom snyggaste bilderna jag sett på det här lacket! Så här ser det helt ok ut, jag misstänker att det är för att du lagt det över svart och inte på egen hand.

  3. Jag vågar inte testa det pga alla hemska reviews jag läst, och swatchar jag sett. Känns som varenda damm- och smutskorn skulle fastna och göra att lacket är fult och matt efter 1 dag. Hur upplevde du det? När jag använt strukturlack har jag haft det problemet, typ att smink fastnat och sånt. Trist!

  4. Asså jag har verkligen tyckt att det här lacket är helt hemskt! Jag har undrat vem faaeen som hittat på en sån dum idé som det här lacket. Men jag tror att du gjort helt rätt genom att lägga ett lager över svart, för det här är helt klart den snyggaste swatchen av Belugaria jag sett.

  5. Lätt de bästa bilderna på detta lack! Andra har sett fruktansvärt hemska ut, men nu blir jag nästan sugen 🙂 Bra val att bara ta ett lager över svart tror jag! Då syns ju de prismatiska glittren utan att bli helt täckta av lack.

  6. Alltså jag har varit sugen på detta sedan det släpptes och jag blev inte mindre sugen nu av dina bilder:) Jag, tvärtom mot många andra, gillar tokigheten i Bulgaria.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

