China Glaze – OMG a UFO

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Wooohooo! Fredagen är här igen och det känns som vanligt välkommet. 🙂 Firar holofredag gör nog många också. Trots att vi har haft massvis med sol i veckan har jag inte kunnat fota dagens bidrag i solstrålarna men det får gå ändå. Ni vet nog vid det här laget att det är fina Kerstin som håller i holofredagarna så glöm inte att kika in hos henne under dagen.

Jag har tagit mig igenom hela Hologlam-kollektionen nu. Ett år tog det på ett ungefär. Sen kan jag lite undra varför det tog så lång tid. Varenda ett har varit fint. Det är verkligen en fantastiskt fin kollektion som på något sätt inte fått så mycket uppmärksamhet egentligen. Jag skulle kunna tänka mig fler liknande holos från China Glaze.

Lacket jag sparade till sist är OMG a UFO. Åh, så fint det här är. Det är nog min favorit. Eller jag vet inte, finns så många fina i kollektionen att det knappt går att välja ut en favvo. Just det, färgen är varmt olivgrönt. Ganska gultonat och så himla fint på naglarna. Älskar hur China Glaze har fått till det med regnbågarna. Mjuka, fina regnbågar som ger det där lystret som alla lacken i kollektionen har.

Det känns som jag upprepar mig angående de här lacken. Jag skriver ungefär samma om allihop men det är så jag känner.

Applicering: Två lager över Aqua Base. Lite för tjockt för min smak men det täcker bra och resultatet blir bra. Torktiden är snabb.

 

Translation:

Hologlam, Spring 2013

It’s friday and that feels good, doesn’t it? Fridays means of course holo on the nails since it’s Kerstin’s holo friday. Visit her to see all participants.

I have the last polish from Hologlam to show you today. Finally, I’m done with this collection. That sounded like I don’t like it but it’s nothing like that. I love this collection. Every single one of these bottles are beautiful.

OMG a UFO is light olive green with a yellow tone. I think this might be the favorite. But I have hard time decide which polish I like best. The rainbows are soft and fine and I really love the look of it.

Application: Two coats over Aqua Base. Thick formula and good dry time.

 

China Glaze - OMG a UFO 01

China Glaze - OMG a UFO 02

China Glaze - OMG a UFO 03

China Glaze - OMG a UFO 04

China Glaze - OMG a UFO 05

China Glaze - OMG a UFO 06

China Glaze - OMG a UFO 07

China Glaze - OMG a UFO 08

 

6 reaktioner på ”China Glaze – OMG a UFO

  1. Fint! Jag tycker alltid alla andras Hologlam-bilder är jättefina, men i mitt Infra-Red från den kollektionen så syns i princip inga regnbågar över huvud taget, bara lite halvdassigt skimmer 😦 Måste ha fått en dålig batch eller något, och då orkade jag aldrig köpa några fler Hologlams. Nu ångrar jag mig lite för detta ser väldigt fint ut.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

