Gina Tricot – Clay Blue

Jag har köpt på mig en del Gina-lack det senaste men har varit dålig på att använda lacken så de har liksom samlats på hög. Bäst att börja använda.

Blått fick det bli då det är Tove’s Blå Måndag. Hos henne finns länkar till andra deltagare så glöm inte att besöka henne under dagen. Clay Blue köpte jag för säkert ett halvår sedan. Jag vet inte om lacket finns kvar i butik. Jag har hela tiden trott att detta var ett krämlack rätt och slätt men när jag lackade upptäckte jag att det finns subtilt silverskimmer i lacket. Finfint. Färgen är mörkt. dammig blå. Mycket snygg nyans. Jag gillar’t.

Preciiiis när jag skulle ta första bilden upptäckte jag ett Dennis-hår vid ena nageln och skulle pilla bort det lite lätt. Petade rätt på ena nageln så lyckades få ett märke idag igen. Grrr. Men, visst ser ni att lacket är fint ändå.? Ibland får det bli som det blir.

Applicering: Lider av lite rinnighet men täcker fint på två lager. Torktiden är normal.

 

Translation:

I have bought some Gina-polishes lately but haven’t worn many so there are a bunch now in my untried stash. I better start using them now.

I began with Clay Blue since it’s Tove’s Blue Monday. Visit her to see who else has blue nails today.

Clay Blue has a dark and dusty blue shade and there are also subtle silver shimmer in the polish. This looks fab on the nails.

Application: A bit runny formula but two coats covers well. Normal dry time.

 

Gina Tricot - Clay Blue 01

Gina Tricot - Clay Blue 02

Gina Tricot - Clay Blue 03

Gina Tricot - Clay Blue 04

Gina Tricot - Clay Blue 05

Gina Tricot - Clay Blue 06

Gina Tricot - Clay Blue 07

 

9 reaktioner på ”Gina Tricot – Clay Blue

  1. Ping: Cirque – Potosi | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

