Pierre René – Green Heels

Kollektion: Winter Crush

Ibland kan man hitta skojiga fynd i realådan. Var inne på ett ICA i Borås för ett tag sedan och sprang på Pierre René. Har inte testat märket tidigare. Jag valde två lack från Winter Crush, det här och ett guldigt. Båda får sandig yta så det är klart att jag inte kunde låta bli lacken.

Green Heels har en helskön grön nyans och skimmer i guld. Skitsnyggt rent ut sagt. Kan vara lite likt ett KIKO som jag har visat tidigare. Den här gröna nyansen är så svår att förklara. Den är så onaturlig. Inte alls som vårgrönska eller skog. Grönturkost och en plastig känsla, på ett bra sätt. De fyra sista bilderna är lite för blåtonade men jag tog med dem ändå.

Det är ju onsdag idag och det betyder ju att det är Karin’s Gröna Onsdag. Titta in hos henne och se vad hon visar för fint och vilka fler som är med och visar grönt idag.

Applicering: Lätt att måla med men penseln var i mesigaste laget så jag fick hämta mer lack för nästan varje nagel. Två-tre lager täcker och torktiden är ganska snabb.

 

Translation: 

Winter Crush Collection

I found this polish in a sale basket. I haven’t tried the brand before and I saw that it was a sand polish. Of course I couldn’t resist. I also bought a golden polish from the same collection.

This reminds me of a KIKO I showed you a while ago but they are not dupes. I love the green shade. I can’t really explain the shade. Some kind of green turquoise. Looks plastic, in a good way. 🙂 It has also golden shimmer that makes this extra nice.

Since it’s wednesday today it’s Karin’s Green Wednesday. Please, visit her today for more green manicures.

Application: Good formula. The brush is a bit tiny though, otherwise I have nothing to complain about. Dries rather quickly.

 

Pierre René - Green Heels 01

Pierre René - Green Heels 02

Pierre René - Green Heels 03

Pierre René - Green Heels 04

Pierre René - Green Heels 05

Pierre René - Green Heels 06

Pierre René - Green Heels 07

14 reaktioner på ”Pierre René – Green Heels

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

