R.I.P. computer?

Runt jul hade jag problem med min 5 år gamla dator. Jag fick hjälp med omformatering och efter många timmars grejande med den fick han ordning på datorn. Han nämnde dock att livslängden kunde vara ett år eller kanske en vecka.

Jag tror att den är död nu. Den har slängt in handduken. Sista versen sjöng den i förrgår. Ja, trillat av pinn, helt enkelt. Jag får se hur jag gör med inköp. Tanken var att jag skulle vänta till efter April men jag kanske får tidigarelägga min investering. Just nu är den bara svart i skärmen med en vit pil. Blä.

Som ni förstår blir det lite dött här ett par dagar. Inte kul men ändå lite väntat. Häng kvar ni, så är jag snart på banan igen. 😀

Kram till er alla!

 

 

Translation:

My computer has now left me. I have noticed that it hasn’t been ok. Too warm, not reliabel and the battery is very, very bad. Two days ago it decided to leave this earth. Now it’s only black with a white arrow and I have tried different solutions but nothing has happend.

As you probably can guess, there will be no posts here the following days. I will see when I have the opportunity to buy a new computer. I hope it will not last long.

Hugs!

 

7 reaktioner på ”R.I.P. computer?

  1. Äsch, vad jobbigt! Hatar datorstrul. Tycker inte heller att det är skoj att köpa nytt i den vägen, föredrar att lägga pengarna på nagellack eller annat skoj.

  2. Nä vad tråkigt 😦 men ses när du e tebax om inte min dator har gått i pension innan för den e åxå lite knepig men får hänga med så länge det går

  3. So sorry to hear about your computer’s demise. When you get a new computer, I hope you will be able to transfer your old data to it. I know it is a very frustrating situation.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

