OPI – Baby Please Come Home

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Heeeeej på er! Jag är tillbaka! 😀

I fredags dök min nya dator upp. Det är tur att jag fyller år snart så att jag kan önska mig bidrag till min investering. Det blev en Asus till slut och jag känner mig hittills nöjd. Dock har jag inte riktigt lärt mig att hantera Windows 8. Urk. Bildhanteringen är helt annorlunda. Tog fem år att beskära bilder och döpa om filerna. Kanske kommer jag in i det snart.

Eftersom min kära sambo fyller år idag vill jag inte lägga massa tid på bloggen idag så jag beskriver lite snabbt vad jag tycker om lacket jag visar idag. Jag bar detta för någon vecka sedan.

Baby Please Come Home är redigt snyggt. Snygg färg och snygg finish. Kanske en dupe till IsaDora Metal Crush och Orly Plum Pixel. Hur som helst är det snyggt. Lilatonat…eller snarare plommontonat stålgrått med sandfinish och hexor.

Applicering: Två lager och lättmålat. Normal torktid.

 

Translation:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

Hi there guys! I’m finally back and with a brand new computer. Oh, that feeling. 🙂

I chose an Asus and that feels good. The only thing I’m not satisfied with is Windows 8. It’s so different to work with. Especially the picture program. It will take some days before I get used to it.

On to the polish. It’s my love’s birthday today so I won’t sit here all day and blog. Just some words about the polish.

Baby Please Come Home may be a dupe to IsaDora Metal Crush and Orly Plum Pixel but it’s still very nice. Plum toned steel grey with sand finish and hexagonals.

Application: Two coats and easy application. Normal dry time.

 

OPI - Baby Please Come Home 04

OPI - Baby Please Come Home 05

OPI - Baby Please Come Home 06

OPI - Baby Please Come Home 07

OPI - Baby Please Come Home 08

OPI - Baby Please Come Home 09

 

25 reaktioner på ”OPI – Baby Please Come Home

  1. Fiiiiint! Undrar om jag köpte detta, minns inte 😀

    Hurra att det blev en Asus! Du kommer inte ångra dig! Win 8 är hemskt jobbigt i början men sedan kommer man in i det och det har faktiskt lite finesser.. typ att man kan dela upp rutan mellan webbläsare och mejl m.m.

  2. Kul att du är tillbaka! Med ett väldigt fint lack dessutom 😀

    När jag köpte min nya dator (också en Asus faktiskt) så blev jag så less på Windows 8 så jag installerade om det till Windows 7 efter ett par månader. Vande mig aldrig riktigt vid 8an och kompatibiliteten var väldigt dålig med flera av mina program. Kanske du är mer tålmodig än jag 😉

    • Jag har äntligen fått till programmet för att rätta till bilderna. Det fungerar ungefär som tidigare. Men det är inte alltid kul med förnyelse och förändring. När man är van vi ett visst sätt att arbeta och så helt plötsligt blir det annorlunda. Tålamod har jag i alla fall gott om.:)

  3. Windows 8, ja vad säger man… Säkert bra på plattor, men jag tycker det är hopplöst på laptops. Men jag är fortfarande bitter för att XP inte finns kvar, haha 🙂 Välkommen tillbaka! Lacket är fint förresten, kanske lite mörkt för min smak.

  4. En Asus borde ju vara bra, vet bara att HP/Compaq är en mardröm O.o Får verkligen hoppas att du blir nöjd med nya så snart du har vant dig vid w8. 🙂

    Det här lacket var faktiskt mycket finare än förväntat, kanske inget jag skulle bära själv men hade förväntat mig att det skulle vara jätte hiskligt. 🙂

    • Jag hade en HP och har visserligen varit nöjd med den. Problemet var att den blev överhettad precis hela tiden. Helt galet varm så den blev säkert skadad av det.

      I flaskan är det här lacket tråkigt men blir jäkligt snyggt på naglarna. 🙂

  5. Oj missat att du är tillbaka, skönt, ordningen är återställd;) Fin färg hur som, lite mycket knoppror för mej, men härligt gnistrande.

  6. Ett tips gällande Win 8 är att köra det mesta från skrivbordet, då känns det ungefär som Win xp/7 🙂 Så länge man har allt där och inte behöver in på inställningar och in i startmeny etc. så är det same same nästan.. ändå 🙂 Skaffa absolut inte Skypeappen om du använder Skype utan skaffa Skype för skrivbordet. Finns två olika versioner och appen är kass!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

