IsaDora – 133 Macaron

Kollektion: Sugar Nails Pastels, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Under tiden jag har varit utan dator har jag i alla fall lackat lite naglar. Skönt att ha ett litet arkiv att ta av.

Macaron är en dupe till Depend 2098 Sweet Mint. Ljust, ljust…eller snarare blekt grönt med sockrig finish. Jag vet inte om jag är så förtjust i detta jättebleka lack egentligen. Min hudton ser förskräcklig ut tillsammans med lacket. Jag tycker bättre om de ljusrosa och blå lacken, tror jag. Det finns ändå så många fina ljusgröna nyanser men den här är bara för blek.

Finishen är det dock inget fel på. Frågan är om inte detta ser snäppet finare ut än vad Depends gröna gör. Svårt.

Applicering: Tre tjocka lager och lite småseg torktid. Lättlackat men rinnigare än de tidigare lacken från förra våren och hösten.

 

Translation:

Sugar Nails Pastels, Spring 2014
Sent for review

Macaron is a dupe to Depend 2098 Sweet Mint. The shade is the same. Maybe Macaron has a nicer finish. Maybe.

I’m not sure what to feel for this really pale green shade. My skin tone looks terrible against the color. The polish is nice if you only look at the nails but otherwise…I’m not sure. I think I like the pinks and blues better.

Application: Three thick coats and dries a bit slow. Easy application but more runny than the Sugar Nails for last spring and autumn.

 

IsaDora - 133 Macaron 01

IsaDora - 133 Macaron 02

IsaDora - 133 Macaron 03

IsaDora - 133 Macaron 04

IsaDora - 133 Macaron 05

IsaDora - 133 Macaron 06

 

5 reaktioner på ”IsaDora – 133 Macaron

  1. Det här har inget med lacken att göra, men om man klickar på dina instagram-bilder händer ingenting… Vet att i början kom man till insta och kunde kolla lite bättre. Någon bugg i systemet kanske?

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

