Nfu Oh – 66

Jag trodde inte att det skulle bli något holofredagsinlägg idag men så är gubben ute och sår gräs och krattar och har sig så jag kan ju lika gärna göra ett inlägg. 🙂

Nfu Oh är ett ljust grönt hololack med massa linjära regnbågar. Vackert men hur många liknande lack finns det inte i världen? Jag skippade överlack helt den här gången men det var en dum idé. Lacket skavs och blir lätt repigt utan överlack. Nu ser det inte alls kul ut och jag lackade med detta igår kväll. Jag har ändå njutit av regnbågarna idag, då solen äntligen visat sig igen. Dock är bilderna bara från inomhusbelysning. Denna gången kan jag säga att bilderna visar lacket vackrare än vad det är. Det brukar ju vara tvärtom.

Skimmerskuggan är vår kära värd för holofredagarna så besök henne idag också. Har sett massa fina bidrag under dagen.

Applicering: Med Aqua Base går det ok men det är ändå lite lurigt att lacka med. Är man bara försiktig går det bra. Torkar i princip direkt. Jag har använt tre lager.

 

Translation:

I wasn’t sure if I had the time today to do a holo friday post but my man is outside in the garden so why not blog a bit. 🙂

Nfu Oh 66 is light, very light green with fine rainbows. We’ve seen this thousand times before but I still like it. It’s nicer in the pictures, though, which is unusual. I didn’t use top coat this time and that was a shame. The polish itself is very…fragile? Can you use that word for polish? I got marks and scratches easy and it doesn’t look good now.

Skimmerskuggan is the one you should visit if you would like to see more rainbows today. Of course you want to see more rainbows. 🙂

Application: With Aqua Base as base it’s manageable to paint with. Not super easy but ok. Three coats and quick dry time.

 

 

Nfu Oh - 66 01

Nfu Oh - 66 03

Nfu Oh - 66 08

Nfu Oh - 66 09

Nfu Oh - 66 11

Nfu Oh - 66 13

Nfu Oh - 66 14

Nfu Oh - 66 15

Nfu Oh - 66 16

Nfu Oh - 66 18

I think it’s time for some rock & roll. 🙂 These chicks are awesome.

 

4 reaktioner på ”Nfu Oh – 66

  1. Tjurar lite för att jag inte äger några Nfu Oh holografiska. Inte nog med att flaskorna är vackra, färger och regnbågar är också vackra.

  2. Det här är en riktig klassiker bland hololack! Kul att se den igen! Det är ett av de första hololacken jag köpte, faktiskt. Jag tycker det är väldigt fint, även om det inte längre är särskilt unikt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

