OPI – Don’t Violet Me Down

Kollektion: Sheer Tints, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag vet inte vad som hänt med tiden det senaste. Har konstant tidsbrist och är en obotlig tidsoptimist som aldrig lär mig. Idag blir det därför ett kort inlägg igen.

Jag testade att måla två lager av Don’t Violet Me Down över IsaDora Cotton Candy och vips hade jag förnyat manikyren på ett smidigt sätt. Det blir glossigt och glittrigt och mörkare lila. Jag gillade verkligen resultatet.

Applicering: Lite segt och klistrigt och ett lager är svårt att få jämnt. Men två lager blir bra och det torkar relativt snabbt. Fnishen blir otroligt glansig.

 

Translation:

Sheer Tints, Spring 2014
Sent for review

Sorry, it’s late when I write this post so it will be a short one, again.

I tried two coats of Don’t Violet Me Down over IsaDora Cotton Candy and I really like how this turned out. Instead of a rough sand finish this got a glossy and glittery look and a darker shade of purple. Beautiful.

Application: Thick and glue-like finish. First coat was uneven so I used another coat. The dry time is normal.

 

OPI - Don't Violet Me Down 03

OPI - Don't Violet Me Down 04

OPI - Don't Violet Me Down 05

OPI - Don't Violet Me Down 06

OPI - Don't Violet Me Down 07

 

14 reaktioner på ”OPI – Don’t Violet Me Down

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

