Deborah Lippmann – Sweet Dreams

Kollektion: 3D Holographic, Sommaren 2012

Hej på er! Njuter ni av ledigheten? Det gör jag. Jag sov ut ordentligt idag och känner mig tillfreds.

Idag tänkte jag bjuda på ett färgstarkt och samtidigt gulligt lack. Det är ju egentligen holofredag idag men jag har inget holo att bjuda på. Däremot Sweet Dreams som passar perfekt som påsklack. Ja, kollektionen heter 3D Holographic vilket är så skumt. En kan ju tycka att nagellackstillverkare bör ha koll på olika finish.

Här har vi en godisrosa skir jelly som bas och lacket är fyllt med guldfärgade flakes som skiftar i grönt i vissa vinklar. Riktigt, riktigt fint.

Applicering: Men oj vad skirt. Minst fyra lager på bilderna. Första lagret var lite svårt att få till då jag upplevde det som rinnigt men efter det gick det fint att måla med. Torktiden var normal trots alla lager.

 

Translation:

3D Holographic, Summer 2012

Actually, it’s holo friday today but I have no holo to show you, I’m afraid. Instead I have a candy pink jelly with golden flakes that shifts in green. I think it’s a perfect Easter mani. 🙂

Application: Very sheer. I used four-five coats and still there’s some vnl. It has good formula though. First coat was a bit runny but then, no problems. The dry time is normal.

 

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 03

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 05

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 07

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 08

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 09

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 10

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 12

Deborah Lippmann - Sweet Dreams 01

Cute polish, not that cute video.

 

7 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Sweet Dreams

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

