Depend – 362

Kollektion: Summer Beach, Sommaren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Glad Påsk i efterskott! Den här helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt att visa gula naglar redan på Påskafton. Jag hade tänkt att ge mig ut och springa, laga god mat, hänga ut tvätt på tork och gotta mig i solen.

Men! Jag måste ha åkt på någon typ av matförgiftning för jag låg däckad inomhus både på Påskafton och Påskdagen. Det sög big time. Sol och långledigt liksom. Orkade inte göra något över huvud taget. Idag har jag börjat hämta mig och jag har kunnat äta igen samt lacka naglarna. Jäj!

Så, lite så här i efterskott får ni se ett gult krämlack som kom med Depend’s sommarkollektion förra året. En riktig goding som jag inte hann testa i somras och sedan har det blivit stående. Tur att jag hade sparat det till nu då.

Det är mjukt gult, som smör. Väldigt fint och klädsamt. Gillar massvis.

Applicering: Jag började med lite för tunna lager men märkte snart att det är bättre att måla på lite flödigare lager. Då verkar det jämna ut sig bättre. Jag borde kanske ha använt ytterligare ett lager här men nöjde mig med fyra tunnare lager. Det täcker med tre flödigare. Torktiden är normal.

 

Translation:

Summer Beach Collection, Summer 2013
Sent for review

Happy Easter everyone some days too late. I got some evil bacteria or something this weekend and has been like a zombie two days. I guess the Indian food on friday night wasn’t a good decision. :S Today I could finally eat something and I feel more like a human again. But still very exhausted.

I have yellow nails to show you today. I wanted to show you this on Saturday but as you probably can guess that wasn’t possible. I seldom wear yellow nails but I love it when I do. Depend 362 is yellow like butter. Smooth and soft. I really like this shade.

Application: It’s better to paint with more polish on the brush. It evens out better on the nails. Thinner coats, which I used made this more uneven and didn’t really make coverage. I used four thin coats and the dry time is normal.

 

Depend - 362 01

Depend - 362 03

Depend - 362 04

Depend - 362 05

Depend - 362 06

Depend - 362 07

Depend - 362 08

 

7 reaktioner på ”Depend – 362

  1. Gulligt kycklinggult! Hoppas du mår bättre nu. Själv har jag pollen allergi och det är ju tyvärr som värst när det är soligt och härligt ute :/

  2. Trist med sjukdom, särskilt till högtider när man ska få vara ledig 😦 Hoppas du mår bra nu! Väldigt härligt och uppiggande lack i alla fall!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

