Butter London – Two Fingered Salute

Jag äger inte många Butter London men de jag har är jag glad över att jag har. Two Fingered Salute kunde jag få tag på när Nailmail hade Butter London som månadens märke och det var tur det för jag tror att detta var/är exklusivt för Nordstrom men jag kan ha fel. Nu vet jag inte om detta går att hitta längre.

Efter långledighet har jag dålig koll på dagarna men Karin’s Gröna Onsdag ville jag inte missa denna veckan. 🙂 In och besök Karin för fler sköna gröna lack idag.

Jag funderar på hur likt detta är Halcyon av RBL. På bilderna ser det väldigt mörkt ut men jag minns det som att jag hade svårt för att fota lacket. Two Fingered Salute är hur som helst ett blekt armyfärgat krämlack med en skvätt mint i. Det är fyllt med kopparfärgade och/eller rosa glitter. Jag gillar ju den här typen av kombinationer. På nära håll är det supertjusigt men på håll syns inte glittret så tydligt. Dock ser man något som livar upp lacket.

Applicering: Tjock formula men lätthanterlig. Två lager täcker och torktiden är bra.

 

Translation:

This polish is my taste. An unusual combination with pale army green and glitter in copper/pink. Can be similar to RBL Halcyon but I’m not completely sure they’re dupes.

It’s my contribution to Karin’s Green Wednesday. Don’t forget to visit her as well.

I think this polish was exclusive for Nordstrom. Don’t know if it’s hard to find nowadays.

Application: Thick formula but easy to handle. Two coats is enough and the dry time is good.

 

Butter London - Two Fingered Salute 04

Butter London - Two Fingered Salute 05

Butter London - Two Fingered Salute 09

Butter London - Two Fingered Salute 01

Butter London - Two Fingered Salute 10

Butter London - Two Fingered Salute 13 Butter London - Two Fingered Salute 14

Butter London - Two Fingered Salute 15

 

 

12 reaktioner på ”Butter London – Two Fingered Salute

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

