Depend – 2094 Sweet Sour

Kollektion: Rough Sweet, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Sweet Sour är det pastellgula sockerlacket i vårens kollektion och identiskt med IsaDora Lemon Soda. Nu testade jag två lager av Sweet Sour över krämlacket som jag visade i tisdags, Depend 362. Det blev inte lika mycket grov finish men det gav baslacket lyster och en ljusare färg med en halvmatt finish. Riktigt snyggt som layering också men jag tror att jag föredrar detta på egen hand.

Gör dock inte om mitt misstag med att först lägga tre lager av baslack och inte låte det torka helt för att lägga två tjocka lager av ett annat lack över. Det torkade aldrig. Aldrig. Men det borde jag ju ha kunnat räkna ut efter så här många års lackerfarenhet.

Applicering: Nu vet jag inte hur många lager det här behöver på egen hand men det var lätt att lacka med.

 

Translation:

Rough Sweet, Spring 2014
Sent for review

Here I have tried two coats of the sugar polish Sweet Sour over Depend 362, the yellow creme I showed two days ago. I think it looks nice as layering. It didn’t get that rough finish but gave the base a lighter shade and lustre. I like it like this but I think I would like it better on its own.

Application: Not sure ’bout the dry time but it is easy to paint with.

 

Depend - 2094 Sweet Sour 01

Depend - 2094 Sweet Sour 03

Depend - 2094 Sweet Sour 04

Depend - 2094 Sweet Sour 06

Depend - 2094 Sweet Sour 08

Depend - 2094 Sweet Sour 09

 

6 reaktioner på ”Depend – 2094 Sweet Sour

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

