Depend Gellack – Fuchsia Neon (G5005)

Kollektion: Neon, Våren/Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag har testat Depends Gellack för första gången. Jag har fått pressutskick men har inte haft något startkit med lampa. Jag fick hem en lampa i förra veckan och tänkte att det blir perfekt att testa då jag skulle vara iväg i helgen. Oslo var förresten underbart. Har hängt med två fina vänner som lika gärna kunde vara mina systrar. 🙂

Själva appliceringen var lättare än jag trodde. Det är ju lite mer jobb med själva lackningen än när man lackar med vanliga lack i och med att lacket ska härdas under lampan. Jag gjorde precis enligt instruktion. Jag rengjorde nageln och målade sedan på baslack som först fick härda i 30 sekunder. Sedan målade jag ett lager av det färgade lacket och lät det härda. Ytterligare ett lager åkte på som även det fick härda. Till sist målade jag på överlacket, lät det härda och tog en pad med rengöring och torkade av naglarna. Klar! Torrt med en gång och perfekt lackning. Överglansigt och supersnyggt.

Nybörjarmisstaget jag gjorde var att måla lite för tjocka lager så om en tittade nära så syntes det att det var lite tjockt. Annars såg det fantastiskt snyggt ut. Aningens tipwear men det tror jag berodde på att jag målade för tjocka lager så att lacket drog ihop sig vid härdningen.

Det var väldigt lättmålat dessutom. Färgen är supersnygg. Verkligen lysande fuchsia. Jag tröttnade inte trots att jag bar det fredag till söndag. Inte dåligt. Det gick dock inte att fota på något sätt. Ser helt menlöst ut på bilderna men jag lovar er, det är urtjusigt i verkligheten.

 

Borttagning:

Jag har läst hos Sminkan att hon hade bekymmer med att få bort Depends Gellack så jag var rejält orolig för detta. Det finns två varianter av remover och jag valde oljan. Först ruggade jag upp ytan med en nagelfil, sedan applicerade jag rejält med olja och masserade in en stund. Jag doppade händerna i varmt vatten några minuter och började sedan skala av nagellacket. Det gick lättare än jag trodde. Lacket blev lite gummiaktigt så att det gick att dra loss från naglarna, hur nyttigt det nu är. Det gick alltså smidigare än jag trodde men lite tålamod krävs nog ändå.

Jag upplevde att naglarna kan ha skadats av detta. Jag är inte säker än men de kändes lite matta och ruggade. Jag är lite orolig över detta men får avvakta och se hur de ter sig.

 

Gellack kommer jag att testa igen. Vid semester och liknande är det ju perfekt. Jag kände aldrig någon oro för att detta skulle se skabbigt ut. Det satt där det satt och glansen höll i sig hela tiden. De som inte vill lacka om dagligen kan nog uppskatta det här.

 

Translation:

I’m so sorry to write this but I feel that it takes too much time for me to write in english as well. I hope you don’t mind me writing only in Swedish but please let me know if you would like me to write in english as well.

 

Depend Gellack - Fuchsia Neon G5005 01

Depend Gellack - Fuchsia Neon G5005 02

Depend Gellack - Fuchsia Neon G5005 03

Depend Gellack - Fuchsia Neon G5005 04

 

7 reaktioner på ”Depend Gellack – Fuchsia Neon (G5005)

  1. Jag skulle aldrig våga mig på gellack. Det verkar vara en mardröm att få bort, och jag är både otålig och vill inte riskera att skada mina naglar. På mig sitter vanliga lack generellt en hel vecka (tack vare bra bas- och överlack, olika funkar ju på olika naglar, men jag har hittat perfekta kombinationen för mig), och vill jag verkligen vara säker på hållbarhet över tid kör jag sandlack 🙂

  2. Vilken färg! Känner att jag behöver hämta solglasögonen 🙂 Problemet med att lacket drar sig från topparna tycks vara ganska vanligt med gellack (läser någon dedikerad gel-blogg) och jag tror inte det beror på appliceringen egentligen utan att det är vissa gellack som har detta problem. Det man kan köra är något som kallas ”flash cure” som jag tror innebär att man snabbhärdar varje nagel direkt efter applicering några sekunder. Sedan när man gjort det på alla naglar kan man härda som vanligt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

