CND Vinylux – Lush Tropics

Kollektion: Paradise Collection, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Igår fick jag hem CND Paradise Collection i ett pressutskick. Kollektionen finns både som Vinylux och Shellac. Vinylux ska ha en hållbarhet på 7 dagar och till lacken kan man använda ett speciellt överlack för att det ska hålla så bra som möjligt. Jag ska visa hela kollektionen inom kort men ville först skynda mig att testa det gröna krämlacket Lush Tropics så att jag kan vara med i Karin’s Gröna Onsdag. Som vanligt får ni inte missa att besöka henne. 🙂

Jag har testat Vinylux tidigare men inte visat på bloggen men nu ska det bli ändring på det. Fördelen med dessa lack är att man inte ska behöva baslack för det är ”inbyggt” i lacken. CND beskriver lacken som ”självhäftande”. Jag har använt två lager och avslutade med det speciella överlacket som härdar i dagsljus.

Jag använde ett stärkande baslack under eftersom jag känner att jag behöver det. Det jag använder är Trind Nail Repair men det lämnar tyvärr inte den bästa ytan för lackning. Det blir glansigt och ibland kan det vara besvärligt att få till lackningen då lacket inte vill fästa bra på ytan. Här var det lite bökigt vid första lagret men andra lagret var smidigt att applicera. Det jämnar ut sig fint på nageln och efter överlacket ser det verkligen glansigt och perfekt ut.

När jag skriver detta håller lacket på att torka. Det ska torka på 8,5 minut men det verkar inte stämma. Det har inte torkat helt ännu och jag har väntat i en kvart. Det känns dock som att det snart är torrt.

Färgen är inte unik på något sätt men det är en nyans jag alltid blir glad av. Vårgrönt och nästan lite dämpat i nyansen. Det ska bli kul att testa de andra lacken också.

 

CND Vinylux - Lush Tropics 01

CND Vinylux - Lush Tropics 05

CND Vinylux - Lush Tropics 08

CND Vinylux - Lush Tropics 09

CND Vinylux - Lush Tropics 10

CND Vinylux - Lush Tropics 11

 

14 reaktioner på ”CND Vinylux – Lush Tropics

    • Jag lackade med detta igår så jag vet inte hur hållbarheten är. Tyvärr kommer jag nog ta bort det ikväll. Det tas bort med vanlig remover. Känns som att lacken fungerar som IsaDoras Gellack.

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  2. Ping: CND Vinylux Paradise Collection swatches and review | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

