IsaDora Gel Lacquer – Orange Dream

Utskickat i recensionssyfte

För bara någon vecka sedan släppte IsaDora en nyhet, Gel Lacquer. Lack som fungerar som gellack men som härdar utan en speciell lampa. Lacken härdar i helt vanligt dagsljus. Ett speciellt överlack ska användas på lacken för perfekt hållbarhet i en vecka. Jag kan uttala mig om det mesta angående dessa lacken förutom hållbarhet då jag endast har burit detta i ett dygn.

Bra att veta här är att jag precis hade tagit bort Depend Gellack och mina naglar var inte i bästa skick. Ändå ser det jämnt och fint ut med två lager av Orange Dream.

Färgen på Orange Dream ser ganska dämpad ut i flaskan men väl på naglarna är det mycket roligare. Det är ganska lysande samtidigt som det ser mjukt ut. Färgen är en blandning av orange och korall. Korall är en färg jag alltid trivs i. Alltid. Tjusigt värre.

Det exploderar verkligen av den här typen av lack nu. En kan ju undra vad som händer med ”vanliga” lack framöver med tanke på de här nya lackens egenskaper. Lätta att applicera, torkar snabbt, bra hållbarhet och lätta att ta bort.

Applicering: Två lager och hur enkelt som helst att måla med. Jag har två lager på bilderna och ett lager överlack. Torktiden är snabb och glansen är perfekt. Har alldeles för många lack att testa för att vilja testa hållbarheten på dessa men det finns nog andra bloggare som har gjort. 🙂

 

Translation: 

Sent for review

Gel Lacquer is a new product from IsaDora. The polishes are like gel polishes but with these you don’t need a special lamp for it to dry. The polishes dry in normal day light.

Orange Dream is a gorgeous orange coral creme that looks muted in the bottle but bright on the nails. I really fell in love with this shade. I always love to wear corals.

Application: Two coats that’s easy peasy to apply. With the special top coat you get incredibly shine and long lasting wear (one week). Very good dry time.

 

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 01

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 02

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 03

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 05

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 06

IsaDora Gel Lacquer - Orange Dream 07

 

8 reaktioner på ”IsaDora Gel Lacquer – Orange Dream

  1. Väldigt härlig färg! Måste nästan köpa hem dessa och testa hållbarheten, vore toppen om de höll länge på mig då jag ska på resa här framöver, och förmodligen inte kommer ha tid/ork att lacka om jämt då. Annars håller lack sällan mer än 1-2 dagar på mig innan de blir fula 😦

  2. Jag köpte faktiskt detta och Cherise,för att ha på min praktik och sommarjobb för då har jag inte tid och ork att lacka om nästan varje dag, då mitt lack skavdes hela tiden av allt uppackande. Underbar färg på det här. 🙂

  3. Jag fick också hem ett att testa men jag vet inte om en veckas hållbarhet är så himla imponerande. Vanliga lack håller ju en vecka de med. Fast det är klart, man kan behöva fräscha upp överlacket, beroende på vad man använder. Nu är det rätt sällan jag bär lack mer än 3-4 dagar på sin höjd, oftast kortare tid ändå. Men, bra idé att alla fall slippa UV-härdningen om man är ute efter gellack.

  4. Grymt snygg färg! Så roligt när någon annan skriver här ovan att ”vanliga lack håller ju en vecka också”.. Normalt sett så vill jag byta lack varje-varannan dag pga färgomväxling, men det är även ofta ungefär så länge som lacken håller utan att chippa eller få mycket tipwear. Och jag är ändå noggrann med buffning, baslack, topplack osv.. Har dock riktigt svaga naglar som skivar sig mycket så kan ju bero på det. Alla är olika, men jag blir imponerad av typ 3 dagars fina naglar haha 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

