OPI – Gaining Mole-Mentum

Kollektion: Muppets Most Wanted, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Nu har jag fått en släng av ångest igen. Ångest av typen ”hjälp så många otestade nagellack jag har, jag hinner inte med, var ska jag börja, samtidigt som jag vill köpa massa nytt”. Har några lack jag väldigt gärna vill köpa men så fort jag kommer att tänka på min otäckt stora hög av otestade lack, lugnar jag mig. Jag vet att jag inte är ensam om detta, eller hur?

Ett annat ”problem” jag har, är när jag ska välja baslack till glitterlack som har en klar bas. Hmmm. Hade stora problem att välja lack att ha under Gaining Mole-Mentum. Det blev till slut skira och beiga jellylacket Glints of Glinda. Passar helt ok men det hade kanske varit roligare att välja något mer otippat. Har nog inte sett någon swatch av detta över svart.

Gaining Mole-Mentum innehåller stora flakes i guld, silver och ljusrosa. Det passar fint över beige men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle se ut över svart eller grått. Sanningen är ju att jag trivs mest i glada och poppiga färger och detta ger ju ingen direkt färg. Men glitterflagorna är fina, det är de.

Applicering: Lätt att måla med men det kan vara lurigt att få proportionerligt med glitter på naglarna. Här hamnade det en massa glitter på lillfingernageln och det stör mig lite. Ett lager överlack täcker inte flagorna så de kan sticka upp lite här och där.

 

Translation:

Muppets Most Wanted, Spring 2014
Sent for review

Today I have a glitter polish to show you. Gaining Mole-Mentum is a flake glitter in clear base. There are golden, silver and light pink flakes and I put two coats over Glints of Glinda. It looks nice over beige but I’m curious over how this would look over black. I have to try that some day.

Application: Easy to paint with but it can be hard to get the same amount of glitter on every nail. It dries fast. I used one coat of top coat but you can still feel the stingy glitter.

 

OPI - Gaining Mole-Mentum 07

OPI - Gaining Mole-Mentum 09

OPI - Gaining Mole-Mentum 10

OPI - Gaining Mole-Mentum 11

OPI - Gaining Mole-Mentum 12

OPI - Gaining Mole-Mentum 02

OPI - Gaining Mole-Mentum 04

OPI - Gaining Mole-Mentum 06

 

9 reaktioner på ”OPI – Gaining Mole-Mentum

  1. Jag tänkte faktiskt testa detta över svart imorgon. Har inga jättehöga förväntningar på att jag kommer älska det dock, tycker det känns lite tråkigt.

  2. Den där ångesten känner jag igen! 🙂 Jag har funderat på att testa Gaining Mole-mentum över svart, men om Nailtastic tar det kan jag ha det över grått istället, så täcker vi gemensamt in de olika alternativen! 🙂 Tror det kan vara helt ok över grått, och jag kan behöva variera mig eftersom jag så ofta använder svart som bas.

  3. Ping: OPI – Be Magentale With Me (sandwich) | ClawsInColor

  4. Över svart lr kanske ett riktigt vampigt mörklila blir detta säkert ännu läckrare!!
    o det där med ett gäng otestade lack…..mm jag bestämde mig igår när jag klickat hem ngr nya från EP att nu är det stopp igen tills alla, ALLA, otestade är lackade med!!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

