CND Vinylux – Tango Passion

Kollektion: Paradise Collection, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Tango Passion känns otippat i en sommarkollektion. Det är mörkt plommonlila med lätt foilfinish. Det ser nog mest ut som ett skimmerlack i och för sig. Det är ett helt ok lack. Innan det speciella överlacket såg det inte kul ut men skimret kom fram när det fick en glansig yta. Det är lite av en kameleont då det i vissa ljus ser helt plommonlila ut och i vissa ser djupt rödlila ut. Det här är inget lack jag kommer att sträcka mig efter i första taget. Det är ett mellanlack, helt enkelt.

Applicering: Formulan är väldigt tjock och det är svårt att undvika ränder. Lättast är nog att ta tunna lager och måla något lager extra. Jag har använt tre lager och ett lager överlack. Torktiden vågar jag inte uttala mig om. Det torkar när jag skriver detta.

 

Translation: 

Paradise Collection, Summer 2014
Sent for review

Tango Passion feels like an unusual color for summer. Dark plum shimmer with foil particles. At first I didn’t like this at all but after I had applied the top coat it looked pretty nice.

Application: Thick and a bit tricky formula. You better use thin coats to avoid streakyness. I can’t say anything about the dry time since it dries when I write this.

 

CND Vinylux - Tango Passion 04

CND Vinylux - Tango Passion 05

CND Vinylux - Tango Passion 06

CND Vinylux - Tango Passion 07

CND Vinylux - Tango Passion 02

CND Vinylux - Tango Passion 03

 

7 reaktioner på ”CND Vinylux – Tango Passion

  1. Ping: CND Vinylux Paradise Collection swatches and review | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

