A-England – Fated Prince

Kollektion: Burne-Jones Dream

Jag jobbar på att beta av otestade lack. Jag har så många otestade att det är galet. Det kommer ta år och dag att gå igenom samlingen men jag försöker verkligen att hålla nere inköpen. Jag har inte köpt nya nagellack på flera veckor men idag var det supernära att jag klickade hem några Darling Diva. Men så kom jag på att jag har ett gäng otestade DD så det är bara att vara stark.

Dagens lack är ett trevligt stålgrått lack med lagom mycket regnbågar. Efter att ha lackat med både Layla och FNUG känns det lite snålt med holoeffekt här men det är ändå fint. A-England är ju alltid fina på ett sofistikerat sätt. Läcker, glansig yta och mjuk och fin holoeffekt.

Vill ni se vilka som firar holofredag idag förutom jag så ta en titt hos Skimmerskuggan.

Applicering: Ovanligt rinnig formula för att vara A-England. Upplevde till och med lite lätt holosjuka. Det gick dock bättre med andra och tredje lagret och slutresultatet blev väldigt fint och jämnt och det torkar snabbt.

 

Translation:

Burne-Jones Dream

Today’s holo friday polish is Fated Prince, a steel grey polish with sparse holo effect. If I compare this with FNUG and Layla I feel the holo effect in this is a bit lame but at the same time I love the look of it. It shiny and perfect somehow. I always love A-England’s holos.

You probably know by know that Friday means Holo Friday and the host is Skimmerskuggan so visit her for more rainbows.

Application: Three coats and good dry time. A bit runny for being A-England. It looks gorgeous when finished so I forgot about the formula rather quickly.

 

A-England - Fated Prince 04

A-England - Fated Prince 05

A-England - Fated Prince 01

A-England - Fated Prince 02

A-England - Fated Prince 06

A-England - Fated Prince 08

A-England - Fated Prince 09

 

11 reaktioner på ”A-England – Fated Prince

  1. Helt underbart ! Har kommit på att jag förerar dessa ”lugna” hologrfiska lack, vill man att det ska hända något mer när inte solen är framme (som det har varit det senaste halvåret) kan man alltid dekorera med något glitter . ❤

  2. Kan komma o adoptera de ”oälskade” 0:-) 😉 Fint är de men chockande att de behövs så pass många lager, mina a-England lack har täckt på ett lager för det mesta.

  3. Vackert och elegant! Känner för övrigt igen problemet med att ha för många otestade lack, jag har nog ett hundratal så jag måste också hålla nere på lackköpen helt klart. Borde typ inte köpa nåt förrän jag är nere i 30-talet otestade iaf, men det lär ju bli typ i höst och det känns ju lite väl trist:(

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

