OPI – Juice Bar Hopping

Kollektion: Neon Summer, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Det verkar som att jag har åkt på en liten förkylning. Känner mig lite däven och snörvlig men jag hoppas att det stannar där. Jag vet i alla fall att det inte blir mycket gjort idag. Har en Pulled Pork i ugnen så ska fixa lite tillbehör till den bara. Jag ska nog se några avsnitt Downton Abbey och göra mig en smarrig kopp kaffe när jag bloggat färdigt.

Jag fick två lack att recensera ur Neon Summer, Juice Bar Hopping och Hotter Than You Pink. Idag har jag testat Juice Bar Hopping som har en perfekt nyans av signalfärg. Inte diskret någonstans. Jag älskar ju orange i alla dess former så självklart föll jag även för detta även om vi sett det tidigare. Det är helt enkelt in you face!

Inte lätt att fota i min standardbelysning. Har pysslat lite med inställningarna för att få fram rätt nyans och lyckades nästan. Bilderna ser lite knas ut dock. Det är en väldigt skarp och neonig orange.

Jag valde att grunda med det vita baslacket som skickades med tillsammans med lacken. Det var rätt bökigt att få till. Rinnigt och så lämnade det en ojämn yta. Det kanske bara är jag som inte är tillräckligt duktig på att hantera lacket. Det vita baslacket ska hjälpa neonlacken på traven att poppa extra mycket. Jag säger som andra som har testat lacken och detta baslacket, det fungerar förmodligen att grunda med ett vanligt vitt krämlack också.

Applicering: Trots att grunden var lite ojämn blev det rätt ok till slut. Jag använde tre lager här men tror att det kan räcka med två. Jag tyckte att ojämnheten lyste igenom vid andra lagret så därför valde jag tre lager. Jag upplevde det som lättlackat men torktiden var lite lång på tre lager.

 

Translation:

Neon Summer, Summer 2014
Sent for review

It feels like I’m catching a cold here. I feel a bit tired and snotty. Poor me. :/

I have a crazy orange on my nails to cheer me up today. A very in your face shade. I love orange in every single way and this is no exception. With top coat it looks glossy and you can’t be discreet with this on your claws. Love it!

I used the special white base coat that OPI released together with this collection to make the polishes pop. I think it was tricky to apply. It was runny and left an uneven base for the colored polish. I guess an ordinary white creme would be a better choice.

Application: Three coats and easy application. The dry time is a bit slow and I quess that depends on three coats. I wonder how this would look without the white base coat.

 

OPI - Juice Bar Hopping 04

OPI - Juice Bar Hopping 05

OPI - Juice Bar Hopping 06

OPI - Juice Bar Hopping 07

OPI - Juice Bar Hopping 08

OPI - Juice Bar Hopping 09

OPI - Juice Bar Hopping 01

OPI - Juice Bar Hopping 02

 

 

8 reaktioner på ”OPI – Juice Bar Hopping

  1. Läcker färg, det lyser verkligen om det. Jag vill passa på att säga grattis till dig, för att du blivit utsedd till en av veckans bloggare på Bangerhead.se. Såg detta när jag var inne på deras sida.
    Jättekul, det är du värd för du har alltid så fina bilder på dina naglar.

  2. Jag testade det lila i kollektionen med baslacket och det var superknepigt att få det jämnt. Dessutom att få det att inte synas under det lila var svårt och det sjukt lång tid för att få det att torka. När jag skulle testa Hotter than you pink struntade jag i det vita baslacket och tog ett vanligt istället – tadaa! Inget krångel och snabbare torktid. Så jag tror att det är lite onödigt. Det blir neonigt ändå.

  3. Helt underbar färg! Tror att Anne också skrev att det där baslacket var knepigt, men det kan väl inte spela någon roll om man tar ett vanligt vitt istället.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

