Depend – 402

Kollektion: Summer Nailpolish 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag känner mig fortfarande lite låg. Småhängig och snuvig. Blä. Så tråkigt att inte vara helt hundra men jag ska inte gnälla. Det går la över. 🙂

Jag har lack kvar att testa från Depends vårkollektion samt Rough Sweet men tänkte att det är lika bra att jag börjar visa lack från sommarkollektionen också. Jag började med det greiga 402. Fin nyans men inte så rafflande. Bra bas till andra skojigheter.

Applicering: Idag kände jag mig inte så stabil så jag fick inte till appliceringen riktigt. Lyckades få ränder och fåror i lacket men på något underligt sätt rättade det till sig riktigt bra. Det täcker egentligen med två lager men jag använde tre lager för att försöka rätta till vissa naglar som blivit ojämna. Torkar snabbt.

 

Translation:

Summer Nailpolish 2014
Sent for review

Let’s start looking at the polishes from the summer collection. I still have some shades left to try from both spring collection and Rough Sweet but thought that you would like me to show you summer shades as well. I will mix them up from now on.

402 is a greige creme with a nice shade. Light and calm. Nothing thrilling but great as base for layering or nail art or by itself if you need to be discreet.

Application: I wasn’t in my best condition for applying nail polish today. I felt shaky because I feel a bit unwell. I didn’t manage to get this even. It did even out pretty good, though. So, after three coats and one coat of top coat this looked ok. Good dry time. It covers with two coats but I used three here.

 

Depend - 402 01

Depend - 402 03

Depend - 402 04

Depend - 402 05

Depend - 402 08

Depend - 402 09

 

4 reaktioner på ”Depend – 402

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

