Golden Rose – 114

Kollektion: Jolly Jewels

Då var det dags för måndag igen. Jag bär blått glitter så att jag kan vara med på Tove’s Blå Måndag. Jag tänkte mig att detta skulle se bra ut över gårdagens greiga krämlack men glittret var såpass täckande att baslacket knappt syns. Lacket köpte jag i Bulgarien förra sommaren och är ett av många lack jag köpte där. Har massvis kvar att testa.

Detta lacket har en klar bas med glitter och små, små strängglitter i blått, mediumhexor i guld samt större strängglitter i rött. Jättefint i flaskan men jag blev nog lite besviken på detta väl på naglarna. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men jag är inte helt såld. Kanske är det strängglittret som stör mig?

Eller…vänta nu. Nu har jag suttit här och bloggat om att jag inte är så förtjust men nu när jag tittar så är det rätt tjusigt ändå så jag ändrar mig. Det ÄR fint. 🙂

Applicering: Lätt att måla med och sprider ut sig jämnt och fint. Torkar snabbt. På bilderna har jag blandat 2-3 lager.

 

Translation:

Jolly Jewels Collection

I bought this in Bulgaria last summer. I have a lot of polishes left to try from that haul. I choose this now since it’s Tove’s Blue Monday today. The glitter is mostly blue. Small glitter and tiny bar glitters in blue, medium hexagonals in gold, and large bar glitter in red. All in a clear base. I layered this over yesterday’s greige creme but the glitter is very dense so the base almost got completely covered.

I think this looks beautiful in the bottle but didn’t fell in love with it on the nail. Don’t really know why. Maybe the red bar glitters bothers me.

Or…now when I’m done with this blog post I feel like the polish is rather nice anyway. Hm. I guess I like it in spite of everything.

Application: Easy to apply. You get a lot of glitter on the brush and it’s easy to spread the glitter on the nails. I used 2-3 coats here and it dries fast.

 

Golden Rose Jolly Jewels - 114 01

Golden Rose Jolly Jewels - 114 02

Golden Rose Jolly Jewels - 114 06

Golden Rose Jolly Jewels - 114 08

Golden Rose Jolly Jewels - 114 09

Golden Rose Jolly Jewels - 114 10

Golden Rose Jolly Jewels - 114 11

Golden Rose Jolly Jewels - 114 12

 

3 reaktioner på ”Golden Rose – 114

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

